28 липня 2014
Головне управління Міндоходів у Чернігівській області очолив досвідчений податківець
Колективу Головного управління Міндоходів у Чернігівській області представили нового керівника. Наказом Державної фіскальної служби України від 21 липня 2014 року №41-о обов’язки начальника Головного управління Міндоходів у Чернігівській області покладені на Степана Павловича Дусяка.
Представляючи новопризначеного керівника, директор департаменту персоналу Державної фіскальної служби України Віктор Пригаровський зазначив, що Степан Дусяк має великий досвід роботи у податковій службі, пройшов шлях від державного податкового інспектора до керівника департаменту центрального апарату. Працював і у Міністерстві фінансів України. І це посилить організацію роботи і дозволить виконати завдання, які поставлені перед Головним управлінням Міндоходів у Чернігівській області.
Призначення нового керівника Головного управління Міндоходів – це вагома подія не лише для колективу податківців, але і для Чернігівщини. Тож участь у цьому заході взяв і голова облдержадміністрації Володимир Івашко. Він наголосив, що Чернігівська область потребує якісного наповнення бюджетів - як державного, так і місцевих. Адже необхідно виконувати соціальні зобов’язання, і в першу чергу, по зарплаті. Ця робота має бути організована у тісній співпраці з керівниками підприємств, підприємцями та громадськими організаціями. Для підлеглих важливо було почути основні принципи роботи нового очільника служби. Втім, меседжі нового керівника були адресовані не лише податківцям, але й бізнесу.
- Що стосується нашої подальшої з вами роботи, - наголосив в.о. начальника ГУ Міндоходів у Чернігівській області Степан Дусяк, то ви повинні проявити професіоналізм. Нашим пріоритетом є наповнення бюджету. Але не будь-якою ціною, а шляхом визначених законом норм і правил. Не може бути, що одні платять податки, а інші - не платять роками. Всі повинні бути рівні перед законом. Платник – ваш рівноправний партнер. Він має свою думку і ми повинні її почути. У нас має бути коректне ставлення до платника, і по можливості – постійний діалог.
Звертаючись до колективу податківців, Степан Дусяк також зазначив, що у непростий для країни час перед службою поставлені відповідальні завдання щодо наповнення бюджетів. І забезпечувати їх виконання доведеться в умовах реформування служби. Тому важливо під час реорганізації зберегти професіоналів. У ставленні до роботи важливі відповідальність і ініціативність.
Європол підтримав ідею створення Служби фінрозслідувань
Реформа є ідеальною можливістю для посилення верховенства права, - про це у своєму листі до Першого заступника голови ДФС Володимира Хоменка написав директор Европола Роб Вайнрайт.
"Європол вітає намір об’єднати всі компетентні органи протидії економічним злочинам в одну потужну і єдину Службу фінансових розслідувань", - йдеться у листі.
"Я із задоволенням повідомляю Вам, що моя організація залишається цілком прихильною у підтримці української влади щодо надання технічної допомоги та сприяння розбудові потенціалу правоохоронного сектору", - пише Роб Вайнрайт.
Він зазначає, що угода між Україною та Європолом про стратегічну співпрацю передбачає відповідні основи, ресурси, що дозволяють відповідати на конкретні запити, що входять до повноважень організації.
"Ми також вважаємо, що реформа є ідеальною можливістю для впровадження процедурних та структурних гарантій для громадян України і посилення верховенства права", - заявляє керівник Європолу.
Вайнрайт зазначає, що така реформа української правоохоронної системи наблизить її до європейської:
"Це сприятиме закріпленню надзвичайно важливих принципів у правовій системі, таких як принцип законності, рівності перед законом, права на захист, виключення притягнення до кримінальної відповідальності за один і той самий злочин, які є невід’ємними частинами так званої “EU Acquis” (нормативно-правова база ЄС) і, власне кажучи, єдиними реальними засобами для дієвого зменшення будь-якого підґрунтя виникнення корупційних дій та недотримання законодавства з основною цінністю, якою є доброчесність".
Директор Європолу підтримав пропозицію Володимира Хоменка щодо створення консультаційної робочої групи:
"Я призначив співробітника підрозділу фінансової розвідки, який братиме участь у заходах від імені організації та ділитиметься передовими практиками та досвідом, що є в країнах-членах Європейського союзу".
Для подальшої співпраці Вайнрайт запросив українську делегацію до участі у Другому форумі керівників органів податкових розслідувань Організації економічного співробітництва та розвитку, який прийматиме Європол у Гаазі. А також - взяти участь у Третій конференції з питань боротьби з тяжкими і організованими податковими злочинами, що організовуватиметься Європолом та Фінансовою Гвардією Італії.
Оновлено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій
До Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій включено 105 моделей касових апаратів.
Це касові апарати, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів доходів і зборів в електронній формі. Платники можуть обрати найбільш оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати ту, яка вже використовується у роботі, приєднавши до неї відповідний модем.
З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі Міндоходів http://minrd.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html.
Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 08.07.14 №398.
Як оподатковуються пасивні доходи громадян
Зміни, внесені до Податкового кодексу України щодо податку на доходи фізичних осіб у формі пасивних доходів, набрали чинності з 1 липня 2014 року. Нововведення щодо оподаткування дивідендів набирають чинності з 1 січня 2015 року.
Тож доходи у вигляді дивідендів, виграшів, призів, процентів оподатковуються. Це не поширюється на проценти у сумі, що не перевищує за рік сімнадцять прожиткових мінімумів для працездатної особи, встановлених законом на 1 січня звітного податкового року, а також на проценти, дивіденди та виграші і призи у державну грошову лотерею в розмірах, що не перевищують 50 мінімальних заробітних плат.
Оподаткування процентів, дивідендів, роялті та інвестиційного прибутку здійснюється податковим агентом під час кожного нарахування (виплати) за ставкою 15% (17%).
При перерахунку загального річного оподаткованого доходу для бази оподаткування доходів у формі процентів, дивідендів, роялті та інвестиційного прибутку застосовуються такі ставки:
- якщо база оподаткування звітного податкового року не перевищує 204 прожиткових мінімуми – 15 відсотків;
- база оподаткування звітного податкового року перевищує 204 прожиткових мінімуми, але не перевищує 396 прожиткових мінімумів, до суми такого перевищення – 20 відсотків;
- база оподаткування звітного податкового року перевищує 396 прожиткових мінімумів, до суми такого перевищення – 25 відсотків.
Податковий агент платника під час нарахування або виплати на його користь доходів у формі процентів - це особа, яка здійснює таке нарахування чи виплату.
Загальна сума податків, утримана протягом звітного податкового місяця з нарахованих (виплачених) процентів платнику податку, сплачується (перераховується) таким податковим агентом до бюджету до 30-го числа звітного місяця.
Податковий агент відображає у податковому розрахунку загальну суму нарахованих (сплачених) платнику податку доходів та загальну суму утриманого (перерахованого) з них податку.
Водночас банківська установа не утримує податок із суми доходу у формі процентів, а податок сплачується фізичною особою самостійно за результатами подання річної податкової декларації.
Як підприємцям звітувати про РРО у вихідні та свята
Якщо підприємці працюють з реєстраторами розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або з електронними контрольно-касовими реєстраторами, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, вони мають подавати до податкової по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій чи модемів.
Суб’єкти господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, за винятком електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні подавати до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься в їх фіскальній пам’яті.
Якщо суб’єкт господарювання не здійснює діяльність у вихідні, святкові, санітарні дні тощо, що підтверджується відповідним наказом, то реєстратори розрахункових операцій не застосовуються і відповідна інформація до податкової не подається.
Облік за неосновним місцем також обов’зковий
Платники податків мають бути зареєстровані чи взяті на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку). Це передбачено пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.
Якщо відповідно до законодавства у платника податків, окрім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.
Для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов’язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об’єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов’язані з оподаткуванням, подати до відповідного контролюючого органу реєстраційну заяву за ф. № 1-ОПП або ф. № 5-ОПП з позначкою «облік за неосновним місцем обліку» (пункт 7.2 Розділу VII Порядку).
Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Хто сплачує податок за землю під багатоквартирними житловими будинками
Земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.
При приватизації земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об’єднанню власників. Законодавством передбачена можливість передавання у власність чи надання в користування земельних ділянок під багатоповерхівками лише об’єднанню власників будинку або підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками. Вони і стають платниками земельного податку.
А власники квартир (житлових приміщень) у багатоквартирних житлових будинках відшкодовують сплачені суми земельного податку підприємствам, установам і організаціям, що здійснюють управління цими будинками, а також об’єднанням власників будинків, у складі сум за утримання будинків та прибудинкової території.
Якщо сільгосптехніка ввозиться тимчасово
Тимчасове ввезення – це митний режим, відповідно до якого іноземні товари, транспортні засоби комерційного призначення ввозяться для конкретних цілей на митну територію України з умовним повним або частковим звільненням від оподаткування митними платежами та без застосування до них заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і підлягають реекспорту до завершення встановленого строку без будь-яких змін, за винятком звичайного зносу в результаті їх використання.
Відповідно до ст. 105 Митного кодексу України встановлено, що у митний режим тимчасового ввезення з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами поміщуються виключно товари, транспортні засоби комерційного призначення, зазначені у ст. 189 Митного кодексу України та в додатках B.1 – B.9, C, D до Конвенції про тимчасове ввезення. У митний режим тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами відповідно до положень додатка Е до Конвенції про тимчасове ввезення можуть поміщуватися товари (за винятком підакцизних), не зазначені у ст. 105 та 189 Митного кодексу України, а також у додатках B.1 – B.9, C, D до Конвенції про тимчасове ввезення, або такі, що не відповідають вимогам зазначених податків.
При цьому у разі тимчасового ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами за кожний повний або неповний календарний місяць заявленого строку перебування на митній території України сплачується 3% від суми митних платежів, яка підлягала б сплаті у разі випуску цих товарів у вільний обіг на митній території України, розрахованої на дату поміщення їх у відповідний митний режим.
Відповідно тимчасове ввезення сільськогосподарської техніки та промислового обладнання має здійснюватися з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами згідно із ст. 106 Митного кодексу України, оскільки ввезення зазначеної техніки та обладнання здійснюється на правах оренди для подальшої експлуатації на митній території України.
Слід також зазначити, що згідно з п. 10 ч. 3 ст. 110 Митного кодексу України щодо товарів, які тимчасово ввозяться на митну територію України ввезення з умовним частковим звільненням від оподаткування митними платежами, не вимагається гарантія дотримання вимог митного режиму тимчасового ввезення.
Перед виїздом за кордон треба подати податкову декларацію
Резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан та доходи не пізніше, ніж за 60 календарних днів, що передують виїзду. Контролюючий орган протягом 30 календарних днів зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку, що подається до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
У разі неподання декларації про майновий стан і доходи або несплати податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб заявнику у десятиденний строк надається вмотивована відповідь щодо відмови в наданні довідки.
Як треба торгувати пивом
Фізичні особи-підприємці на спрощеній системі оподаткування мають право реалізовувати пиво не лише без ліцензії, але і без торгового патенту, а також без касового апарата та розрахункової книжки.
Підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, повинні отримати торговий патент. Крім того, при продажу пива за готівку або в безготівковій формі вони зобов'язані проводити операції через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів. У окремих випадках допускається застосування зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок замість касових апаратів.
Незалежно від обраної системи оподаткування, усім підприємцям слід пам’ятати про обмеження, встановлені для торгівлі хмільними напоями. Зокрема, забороняється продаж пива (крім безалкогольного) особам, які не досягли 18 років. Продавець зобов’язаний отримати у покупця паспорт або інші документи, які підтверджують його вік. У разі відмови покупця надати такий документ, продаж хмільного напою такій особі забороняється.
Не дозволяється реалізація пива у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, а також у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами. Забороняється продаж з торгових автоматів, з рук та у невизначених для цього місцях торгівлі.
Пенсіонери - „спрощенці” можуть сплачувати єдиний внесок лише за власним бажанням
Фізичні особи-підприємці, які є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують згідно із законом пенсію або соціальну допомогу, якщо вони працюють на спрощеній системі оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску. Лише за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування вони можуть бути платниками цього внеску.
Платники єдиного внеску, їх права та обов’язки визначені розділом ІІ Закону України від 08.07.2010 №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Відповідно до чинного законодавства пенсіонер - це особа, яка отримує пенсію, довічну пенсію, або члени її сім’ї, які отримують пенсію в разі смерті цієї особи у випадках, передбачених законом.
Передбачені такі види пенсійних виплат, як пенсія за віком, пенсія у зв’язку з втратою годувальника та пенсія за інвалідністю внаслідок загального захворювання (у тому числі каліцтва, не пов’язаного з роботою, інвалідності з дитинства).
Електронна перевірка - для неризикових платників
Електронні сервіси стають пріоритетом в обслуговуванні платників податків. Один з них - електронна перевірка.
Така форма контролю дозволяє підприємцям спростити процедуру податкового аудиту, звівши до мінімуму особисте спілкування з інспектором. Проводиться електронна перевірка за заявою платника за наявності технічної можливості. І ще одна обов’язкова умова - незначний ступінь ризику. При цьому перевіряються лише ті періоди, які не охоплені плановими та позаплановими документальними перевірками.
За результатами такого контролю складається довідка, податкове повідомлення-рішення не виноситься. А отже і штрафи не застосовуються.
У разі незгоди з висновками, зазначеними у довідці, підприємець, підписуючи її, може додати і свої заперечення. А можливості оскаржити її в адміністративному або судовому порядку не передбачено.
При розрахунках готівкою встановлені обмеження
Постановою Правління Національного Банку України «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» прописано такі обмеження щодо готівкових розрахунків упродовж дня:
- для підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня в розмірі 10000 грн;
- для фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) у розмірі 150000 грн;
- для фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі 150000 грн.
Фізичні особи мають право здійснювати розрахунки на суму, яка перевищує 150000 грн, шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (у тому числі у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).
Розміри штрафних санкцій за порушення касової дисципліни встановлено Указом Президента України від 12.06.95 р. №436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки».
При здійсненні суб'єктами господарювання розрахунків готівкою понад встановлену граничну суму, таких платників притягують до відповідальності згідно з нормами Кодексу про адміністративні правопорушення. За ці порушення фізична особа-підприємець сплачує штраф у розмірі від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 гривень). Якщо ж особу впродовж року вже притягали до адміністративної відповідальності за таке ж порушення, то розмір штрафу значно зростає – від 500 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (8500 - 17000 гривень).