29 грудня 2015

«Пульс» захищає від протиправних дій посадовців

Цілодобово приймає дзвінки антикорупційний сервіс «Пульс», який працює при Державній фіскальній службі України. Саме завдяки цьому сервісу клієнти органів ДФС, в тому числі і суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, можуть з’ясовувати проблемні питання, які виникають у веденні бізнесу або під час спілкування з посадовцями відомства. Працівники відділу власної безпеки ГУ ДФС у Чернігівській області в межах компетенції за кожним зверненням на сервіс «Пульс» негайно проводять перевірки та вживають заходи реагування на отриману інформацію.

Як повідомив начальник відділу власної безпеки при Головному управлінні ДФС у Чернігівській області Олексій Мисенко, за 11 місяців з сервісу «Пульс» на розгляд до відділу власної безпеки надійшло 10 звернень на можливо неправомірні дії посадовців фіскальної служби. З них 3 – на дії податківців, 7 – на дії працівників митниці.
Чотирьом посадовцям винесені офіційні застереження про недопущення протиправної поведінки при виконанні службових обов’язків.

Є практика, коли при ретельному проведенні перевірок виявляються й інші факти допущених порушень з боку посадовців. Приміром, під час перевірки одного із звернень було встановлено ряд порушень в діях працівника митного посту «Нові Яриловичі», які не стосувалися питань, викладених у зверненні на сервіс «Пульс». За виявлені прорахунки в роботі митника притягнуто до дисциплінарної відповідальності.

Нагадуємо номер цілодобової телефонної лінії сервісу «Пульс» для клієнтів податкової та митниці: (044) 284-00-07.

Телефону «Довіри» можна довіритися

Якщо вас не зрозуміли або не захотіли почути посадовці фіскальної служби чи митниці, за допомогою можна звернутися на телефон «Довіри». Можливо, посадовці зловживають своїм службовим становищем – це з’ясують фахівці відділу власної безпеки при Головному управлінні ДФС у Чернігівській області.

За кожним фактом буде проведена службова перевірка і вжито відповідних заходів. Навіть якщо такі факти сталися не в Чернігові, а в будь-якому районі області.
На телефон «Довіри» можна повідомити і про порушення податкового чи митного законодавства суб’єктами господарської діяльності.

Номер телефону «Довіри» (0462) 668-522.

Якщо ви не можете чи не хочете телефонувати, то можна особисто звернутися до відділу власної безпеки за адресою: м.Чернігів, вул. Комсомольська, буд.11, каб.208. Фахівці будуть вдячні за надану інформацію.

На Чернігівщині з початку року перевірено 133 суб’єкти господарювання з питань виплати зарплати

Протягом січня-листопада працівники фіскальної служби Чернігівщини перевірили 133 суб’єкти господарювання з питання своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам.

Як повідомив начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Чернігівській області Андрій Шалигін, за результатами проведених перевірок донараховано сплатити до бюджету 15,4 млн. грн., в тому числі 12,9 млн. грн. - податку на доходи фізичних осіб та 2,4 млн. грн. - єдиного внеску.

Під час документальних перевірок особлива увага приділяється питанню повноти та своєчасності перерахування до бюджету утриманого із заробітної плати працівників та інших доходів податку з доходів фізичних осіб. Саме такі факти протягом січня-листопада виявлені під час 34 перевірок. До бюджету додатково нараховано 11,2 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 0,5 млн. грн. єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Надходження до Держбюджету від діяльності Чернігівської митниці перевищили 4 мільярди гривень

Начальник Чернігівської митниці ДФС Олександр Шавлак повідомив, що протягом 11 місяців обсяги надходжень митних платежів до Державного бюджету України склали 4 021 млн. грн.

Це на 483 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року. Найбільша динаміка спостерігається у збільшенні надходжень від сплати митних платежів – у 5 разів. Основними бюджетоформуючими товарами при здійсненні митного оформлення на Чернігівщині є мінеральні добрива, нафтопродукти, тютюнова сировина, пневматичні шини та покришки, метанол, тракторі, фільтропалички, пиво солодове та скраплений газ.

За 11 місяців платники податків Чернігівщини сплатили до місцевих бюджетів на 301 мільйон гривень більше, ніж торік

За січень-листопад платники податків Чернігівщини сплатили до загального фонду держбюджету 1 мільярд 924 мільйони гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 25,4 відсотка або на 390,2 млн.грн.

Податку на додану вартість до бюджету надійшло 585,5 млн.грн – в 1,4 рази більше, ніж за відповідний період минулого року. Збільшили сплату цього податку порівняно з відповідним періодом минулого року 1581 платників області на суму 114 мільйонів гривень.

Податку на прибуток сплачено 216,5 мільйона гривень - на 33,8 мільйона гривень або на 18,5 відсотка перевищено минулорічний рівень.

Єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплачено 3 мільярди 120 мільйонів гривень, що на 14,4 відсотка або на 393 мільйони гривень більше, ніж минулого року.

Місцеві бюджети поповнилися на 1 мільярд 838 мільйонів гривень. Відтак у розпорядження місцевих громад надійшло на 301 мільйон гривень більше, ніж за 11 місяців минулого року. В тому числі за рахунок внесених до законодавства змін у 2015 році додаткові надходження склали майже 265 млн.грн.

Щодо відшкодування ПДВ платникам Чернігівщини

Я

к повідомила начальник управління оподаткування юридичних осіб Ірина Буглак, протягом поточного року заявили до відшкодування податку на додану вартість 176 суб’єктів господарювання області, в т.ч. 114 експортерів, на суму 823 млн.грн.

Порівняно з минулим роком сума, заявлена до відшкодування, збільшилась. З початку року ПДВ відшкодовано 161 суб’єкту господарювання на суму 597 млн.грн., в т.ч. 105 експортерам - на суму 503 млн.грн.

Залишок не відшкодованих сум становить 323 млн.грн. - 127 суб’єктам господарювання, в т.ч. 82 експортерам. Підтверджені суми ПДВ становлять 98 млн.грн., висновки по яких сформовані та передані у казначейську службу.

Враховуючи урядову політику – не допустити заборгованості на початок наступного року, Ірина Буглак висловила сподівання, що суми підтвердженого ПДВ будуть платникам відшкодовані.

На Чернігівщині завдяки легалізації найманих працівників до бюджету спрямовано більше 2 мільйонів гривень податків

Працівники фіскальної служби проводять заходи, спрямовані на виявлення та профілактику використання роботодавцями неоформленої найманої праці. Під час семінарів, надання консультацій та інших заходів роботодавцям роз’яснюється податкове законодавство, що регулює відносини на ринку праці. Також при плануванні контрольно-перевірочних заходів особлива увага приділяється суб’єктам господарювання, які мають ризики використання неоформленої найманої праці. Приміром, аналізуються надані звіти, щоб з’ясувати чи відповідають обсяги робіт чисельності найнятих працівників, чи, можливо, бізнес потребує значно більше трудових ресурсів.

Як повідомив начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Чернігівській області Андрій Шалигін, завдяки таким заходам протягом січня-листопада офіційно оформлені трудові відносини з 3364 найманими працівниками. До державної реєстрації залучені 1022 особи. З початку року до бюджету додатково спрямовано більше 2 мільйонів гривень податків.

Правомірність розрахунку штрафних санкцій та пені на суму податкового боргу, що виник внаслідок некоректного заповнення платниками додатка 2 до декларації з ПДВ

Головне управління ДФС у Чернігівській області доводить до відома платників ПДВ наступне.

Державна фіскальна служба України у зв'язку із численними запитами платників ПДВ щодо правомірності розрахунку штрафних санкцій та пені на суму податкового боргу, який виник внаслідок некоректного заповнення платниками податку додатка 2 до податкової декларації з ПДВ, що подавалась за звітні (податкові) періоди починаючи з лютого 2015 року повідомляє.

Непогашені залишки сум податку на додану вартість, що були заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року, задекларовані до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних (податкових) періодів, від'ємне значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та залишок від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року (далі - залишки від'ємного значення) обліковувались платниками податку у додатку 2 до податкової декларації з ПДВ (починаючи з лютого 2015 року) до повного їх погашення.

Такі суми залишків від'ємного значення відображалися у графах 2-5 таблиці 1 додатка 2 до декларації (в залежності від напряму декларування від'ємного значення). При цьому від'ємне значення, яке вказувалось платником у графі 4 "Суми, задекларовані до бюджетного відшкодування в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку наступних звітних (податкових) періодів, які залишились непогашеними станом на 01.02.2015" та графі 5 "Залишки сум податку, що були заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування , та залишились непогашеними станом на 01.02.2015" таблиці 1 додатка 2 до податкової декларації з ПДВ, переносилось до цих граф з інтегрованої картки платника податку (далі - ІКПП).

У разі некоректного заповнення додатка 2 до податкової декларації з ПДВ, зокрема граф 4 та 5 таблиці 1, якщо платник податку зазначив в цих графах суми податку, які перевищують суми від'ємного значення, що обліковувались в ІКПП, у такого платника в ІКПП формувався "технічний" податковий борг з податку на додану вартість. У разі подальшого подання до такої звітності уточнюючого розрахунку з метою виправлення помилок, допущених при заповненні додатка 2, у платників податку в ІКПП виходячи з суми такого податкового боргу автоматично розраховувались штрафні санкції з ПДВ та пеня, що передбачені пунктом 126.1 статті 126 Кодексу.

Пунктом 126.1 статті 126 Кодексу передбачено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Кодексу (у редакції, яка діяла до 01.09.2015) пеня нараховується на суму податкового боргу після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Кодексу грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Кодексу податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Таким чином, відповідно до зазначених норм Кодексу пеня та штрафні санкції нараховуються на податковий борг, яким є сума коштів, яку платник мав сплатити, але не сплатив своєчасно до відповідного бюджету як податок, що визначений в порядку та строки, встановлені Кодексом.

Податковий борг, автоматично розрахований в ІКПП платника податку внаслідок некоректного заповнення платником додатка 2 до податкової декларації з ПДВ, а саме зазначення у графах 4 та 5 таблиці 1 сум податку, які перевищують суми ПДВ, що обліковувались в ІКПП, за своєю економічною та правовою сутністю не відповідає визначенню податкового боргу у розумінні Кодексу.

Отже, штрафні санкції та пеня, розраховані в ІКПП на суму такого "технічного" податкового боргу, автоматично сформованого в ІКПП внаслідок некоректного заповнення платником податку додатка 2 до декларації з ПДВ, підлягають сторнуванню на підставі рішення контролюючого органу за місцем реєстрації платника податку.

На Чернігівщині у порушників митного законодавства конфісковано товарів на суму понад 10 мільйонів гривень

Співробітниками Чернігівської митниці ДФС протягом січня-листопада припинено 550 фактів порушень митних правил. Про це повідомив начальник митниці Олександр Шавлак. Вартість вилучених предметів правопорушень перевищила 40,1 млн. грн. Серед затриманих предметів переважають: промислові товари, сировина й матеріали (понад 36 млн. грн.), транспортні засоби (3,6 млн. грн.), продовольчі товари та сільгосппродукція (56 тис. грн.) та валютні цінності (43 тис. грн.).

За результатами розгляду судами справ про порушення митних правил: конфісковано предметів на суму 10,3 млн. грн., накладено штрафів на суму 10,2 млн. грн., стягнуто 369 тис. грн. штрафів.

Безпосередньо митницею розглянуто 162 адмінсправи, накладено на порушників штрафів на суму 1,4 млн. грн. та стягнуто в дохід держави 916 тис. грн.

Особливості справляння земельного податку

Головне управління ДФС у Чернігівській області інформує платників земельного податку про наступне.

Державна фіскальна служба України з метою забезпечення дотримання вимог чинного податкового законодавства в частині справляння земельного податку з юридичних осіб повідомляє.

3 01 січня 2015 року плата за землю - це місцевий податок, який є однією із складових податку на майно. Місцеві податки і збори встановлюються рішеннями, які в межах повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеному Податковим кодексом України (далі - Кодекс).

Так, ст. 7 Кодексу визначено загальні засади встановлення податків і зборів і, зокрема, ставок податку, податкових пільг тощо.

Розділом XIII Кодексу передбачено граничний розмір ставок земельного податку, у розрізі категорій земельних ділянок ставки визначаються рішенням місцевої ради. При цьому за відсутності рішення місцевої ради про встановлення місцевих податків і зборів, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок, а плата за землю - із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (п.12.3 ст. 12 Кодексу).

Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Рішення місцевої ради оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок податків та пільг. Копія прийнятого рішення надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники місцевих податків та зборів. Граничним терміном надання копії рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного відповідно до Кодексу є 25 грудня року, що передує звітному.

Необхідно звернути увагу, що Кодексом місцевим радам не надано право встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків і зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.

Згідно із Кодексом, якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право.

Поряд з цим, відповідно до ст. 73 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Порядок застосування пільг зі сплати земельного податку викладено в Узагальнюючій податковій консультації щодо застосування пільг зі сплати земельного податку, встановлених відповідним рішенням органу місцевого самоврядування, затвердженій наказом ДФС від 28.05.2015 №379. Звертаємо увагу, що відповідно до п.287.1 ст. 287 Кодексу власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом України від 07 липня 2011 року № 3613-VІ «Про Державний земельний кадастр».

Дані Державного земельного кадастру згідно з п.286.1 ст. 286 Кодексу є підставою для нарахування земельного податку.

Розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного законодавства, вирішення земельних спорів тощо належить виключно до повноважень сільських, селищних та міських рад. Суб'єктам господарювання, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та/або органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації такого права.

З початку року платники Чернігівщини перерахували до Держбюджету 141,3 млн. грн військового збору

Платниками Чернігівщини за січень-листопад поточного року до Державного бюджету перераховано 141,3 млн. грн. військового збору. Про це повідомили в Головному управлінні ДФС у Чернігівській області.

У листопаді надходження склали 15,8 млн.грн, що на 7 млн.грн більше, ніж за відповідний період минулого року.

Кількість суб’єктів господарювання - податкових агентів, які перераховують військовий збір, протягом року збільшилася з 13,1 тис. до 15,2 тис. Найбільші суми надходжень збору забезпечують податкові агенти, які перебувають на обліку в ДПІ у м. Чернігові, Прилуцькій, Ніжинській, Козелецькій, Чернігівській та Бахмацькій ОДПІ.

Військовий збір справляється з доходів у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються працівнику у зв’язку з трудовими відносинами, виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Платниками збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Ставка збору становить 1,5% від об’єкта оподаткування.

Чернігівською митницею ДФС надано 725 адміністративних послуг

Протягом 11 місяців співробітниками Чернігівській митниці ДФС надано 725 адміністративних послуг з митних питань. Найчастіше суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності зверталися з питань видачі та продовження свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до переміщення товарів під митним печатками та пломбами. Серед інших адміністративних послуг, які отримали підприємці: надання, переоформлення або анулювання дозволу на відкриття та експлуатацію складу тимчасового зберігання, а також надання та переоформлення дозволу на відкриття й експлуатацію митного складу.

Для зручності отримання клієнтами необхідної для них інформації на субсайті Головного управління ДФС у Чернігівській області розміщений перелік послуг, що надаються митницею, контактна інформація для їх отримання, а також зразки заяв та інформаційні картки. Ознайомитись з даною інформацією можна за адресою: ch.sfs.gov.ua у розділі у розділі «Діяльність» -«Адміністративні послуги».

Інформація для суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності щодо видачі сертифікатів про походження форми «EUR.1»

Відповідно до вимог статті 16 Протоколу 1 «Щодо визначення концепції «Походження товарів і методів адміністративного співробітництва» до Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами членами, з іншого боку, від 27.06.2014, ратифікованої Законом України від 16.09.2014 №1678-VII, (далі – Угода) та пункту 1 розділу ІІІ наказу Міністерства фінансів України від 18.11.2014 року №1142 «Порядок заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення товару EUR.1» сертифікат форми «EUR.1» видається у разі, якщо його потрібно пред’явити як доказ, що товари відповідають вимогам правил визначення преференційного походження, встановлених в Угоді, при застосуванні преференційних ставок ввізного мита. Тобто сертифікат форми «EUR.1» є документом, який призначений для застосування до товарів тарифних преференцій у країнах ЄС.

У разі якщо в країні-імпорту товари оподатковуються за нульовою ставкою ввізного мита Митного тарифу Європейського союзу, видача сертифіката форми EUR.1 не здійснюється (за винятком положень Правил щодо кумуляції та квот).

Інформацію про ставки ввізного мита Митного тарифу Європейського Союзу розміщено у мережі Інтернет за такими адресами:
http://www.exporthelp.europa.eu/thdapp/display.htm?page=form%2Fform_MyExport.html@docType=main@languageId=en або
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=en.

На субсайті Головного управління ДФС у Чернігівській області розміщено форму заяви експортера для видачі митницею ДФС сертифіката, зразок копії бланка сертифіката та приклад заповнення граф сертифіката.

Переглядів:200