11 березня 2016

За торгівлю фальсифікованою горілкою – штраф 17 і більше тисяч гривень

Результати перевірок ринку підакцизних товарів свідчать, що останнім часом у продажу побільшало фальсифікованих алкогольних напоїв. Відомо, що податок з роздрібної торгівлі підакцизними товарами (акцизний податок) йде на розвиток інфраструктури міст, міських та селищних рад. Торгуючи нелегальною продукцією, ділки «набивають грішми» власні кишені. Звісно ж, фальсифікат не обліковується і податок до бюджету не сплачується.

Не меншу небезпеку торгівля алкогольним сурогатом становить для здоров’я споживачів. І не лише тих, хто надмірно споживає оковиту. Але й для тих, хто купує горілчані вироби для святкового застілля. Практично за кожним виявленим фактом виробництва чи торгівлі підпільними алкогольними напоями зразки вилученої продукції передаються на експертизу. Досить часто висновки експертів невтішні – продукція становить загрозу для життя людей.

Не зайве додати, що така продукція виготовляється без дотримання елементарних санітарних норм. Здебільшого, підпільні цехи маскуються в гаражних чи підвальних приміщеннях. Сировина зберігається в бочках та каністрах з під отрутохімікатів. Пляшки, в які розливається оковита, не лише не стерилізуються, але навіть елементарно не миються проточною водою. Доповнюють картину підпільних цехів – безлад і бруд.

Потім на пляшки з небезпечним сурогатом наклеюються гарні етикетки (досить часто відомих виробників горілчаних виробів). Приваблюють ділки довірливих покупців трохи нижчою ціною, ніж коштує якісна продукція.

Висновки очевидні – громадяни зацікавлені допомогти контролюючим структурам навести порядок на ринку алкогольної продукції. Споживачі мають платити гроші за якісний товар, а податки повинні надходити до бюджетів.

Як повідомив начальник відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Ігор Пирог, працівниками Головного управління ДФС у Чернігівській області протягом минулого року виявлено та задокументовано 45 фактів торгівлі фальсифікованими алкогольними напоями на суму 816 тисяч гривень. Найбільше таких випадків - у Борзнянському, Козелецькому, Корюківському районах та у Чернігові.

Вже більше двох місяців триває операція «Акциз 2016». Її мета - очищення ринку підакцизних товарів від фальсифікату та незаконно ввезеної на територію України підакцизної продукції, збільшення надходжень акцизного податку до бюджету.

В ході операції проведені 63 перевірки суб’єктів господарювання щодо виробництва та обігу підакцизних товарів. Виявлено 76 порушень на суму близько 500 тисяч гривень. Зокрема, виявлені 3 факти торгівлі фальсифікованими алкогольними напоями в картонних 10-літрових пакетах. Як засвідчили наслідки експертизи, при вживанні така продукція смертельно-небезпечна.

Під час операції «Акциз-2016» співробітники оперативного управління склали 4 протоколи про адміністративні правопорушення у сфері обігу підакцизної продукції. За матеріалами оперативного управління виявлено 3 кримінальних правопорушення, відповідальність за які передбачена ст. 204 Кримінального кодексу України (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів), у тому числі 1 – за ч.3 ст. 204 КК України (незаконне виготовлення алкогольних напоїв з недоброякісної сировини, що становить загрозу життю та здоров’ю людей).

З незаконного обігу вилучено спирту та алкогольних виробів на суму понад 146 тисяч гривень.

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертається до громадян з проханням – повідомляти про факти підпільного виробництва та продажу фальсифікованої алкогольної продукції. Звертайтеся до органів ГУ ДФС у Чернігівській області за телефоном чергової частини – 652-911 та у письмовій формі за адресою: Головне управління ДФС у Чернігівській області, м. Чернігів, вул. Реміснича, 11.

За кожним фактом буде проведена перевірка.

Про розгляд запитів на публічну інформацію фіскальною службою

Протягом січня-лютого 2016 року до органів ДФС області надійшло 43 запити на отримання публічної інформації, а саме:
- 17 запитів (40%) від фізичних осіб;
- 26 запитів (60%) від юридичних осіб та громадських організацій.

Переважна кількість запитів (24) була прийнята від запитувачів особисто. Поштою надійшло 16 запитів, 3 - на електронну пошту.

Найактивнішими були громадяни міста Чернігова, які надіслали 19 запитів.

Основна інформація, що цікавила запитувачів, стосувалась копій документів, актів перевірок, інформації про загальну суму розбіжностей між податковим кредитом та податковими зобов’язаннями, розміру ставок земельного податку та податку на нерухоме майно, затверджених рішеннями сільських та селищних рад на 2016 рік. Усі запити були опрацьовані у встановлений законодавством термін.

Звернення громадян розглядаються уважно та вчасно

Впродовж січня-лютого 2016 року до органів ДФС Чернігівської області від громадян надійшло 39 індивідуальних письмових звернень та 1 колективне від п’яти громадян.

Щодо статі авторів звернень, то більш активними були чоловіки, вони надіслали 23 заяви. Від жінок надійшло 16 звернень.

Серед пільгових категорій громадян право на звернення реалізували учасник бойових дій та інвалід ІІІ групи.

За результатами розгляду: роз’яснено – 18 звернень, вирішено позитивно – 2, направлено за належністю – 1, на стадії розгляду перебуває 19 звернень.

Задля реалізації конституційного права на звернення керівниками податкових інспекцій області проведено 39 особистих прийомів громадян, з них 15 виїзних.

Усім заявникам надані своєчасні та кваліфіковані відповіді.

Про сплату податків подбайте завчасно

Звертаємося до платників податків з проханням рівномірно та своєчасно сплачувати податки, не порушувати встановлені законодавством терміни.

Адже, своєчасна та рівномірна сплата податків, зборів та обов’язкових платежів є запорукою добробуту усіх громадян та держави в цілому. Гарантує вчасну виплату пенсій, стипендій, соціальних виплат, зарплати освітянам, працівникам сфери культури, медичним працівникам тощо.

Головне управління ДФС у Чернігівській області нагадує, що 10 березня 2016 року – останній день сплати податку на прибуток підприємств за 2015 рік, платниками, у яких податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

Новий сервіс ДФС - електронне адміністрування реалізації пального

Система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) запроваджена з 1 березня цього року.

Юридичні особи та фізособи-підприємці, які реалізовуватимуть пальне, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального. Зробити це необхідно до початку здійснення такої діяльності. Як повідомила начальник відділу обслуговування платників податків ГУ ДФС у Чернігівській області Тетяна Говоруха, для цього необхідно подати заяву про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального за формою J(F)1310301.

Заява надсилається до контролюючого органу за основним місцем обліку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису відповідальних осіб.

Електронні формати Заяви та інших документів розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Платникам податків про електронну звітність/ Інформаційно-аналітичне забезпечення /Реєстр електронних форм податкових документів.

Заява може бути сформована та надіслана через особистий кабінет електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія). Увійти до оновленого кабінету можна за адресою: cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС України. Також для формування заяви в електронному вигляді платник податків самостійно на власний розсуд може обрати будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл відповідно до затвердженого формату (стандарту).

Підтвердженням про отримання контролюючим органом заяви є перша квитанція (квитанція про доставку). Після автоматичної обробки заяви платнику не пізніше наступного робочого дня направляється друга квитанція. В ній зазначається інформація про результати розгляду: повідомлення про реєстрацію особи платником податку шляхом включення її до Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального або повідомлення про необхідність подання нової заяви у разі виявлення порушень вимог щодо електронного цифрового підпису, дотримання форми, порядку заповнення і подання заяви.

У разі подання заяви до 1 березня датою реєстрації платником податку є перший день перехідного періоду, тобто 1.03.2016 року.
Особа, яка зареєстрована платником податку, може направити до ДФС засобами електронного зв'язку в електронному вигляді запит для отримання витягу із Реєстру платників за формою J(F)1302501. Не пізніше наступного робочого дня після отримання запиту ДФС направляє їй засобами електронного зв'язку в електронному вигляді витяг із Реєстру платників. Витяг є дійсним до внесення відповідних змін до Реєстру платників.

Переглянути інформацію з Реєстру платників також можна в оновленому «Електронному кабінеті платника» (відкрита та закрита частини/Інформація з Реєстрів ДФС/Реєстр платників акцизного податку).

Інформація про реквізити відкритого електронного рахунка ДФС буде надіслана платнику податку не пізніше операційного дня, що настає за днем його відкриття у вигляді повідомлення.

Торгувати алкоголем і цигарками без ліцензії обійдеться надто дорого

На Чернігівщині ще є випадки безліцензійної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Такі бізнесмени податки не сплачують, а отже і втрачає бюджет. Протягом минулого року фахівці відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Чернігівській області виявили 28 фактів безліцензійної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами на суму більше мільйона гривень. З початку цього року у Чернігові також виявлені 1 випадок безліцензійної торгівлі алкогольнми напоями та 2 випадки - безліцензійної торгівлі тютюновими виробами.

Штрафна фінансова санкція за таке порушення - від 17 тисяч гривень. Отже, торгувати без ліцензії алкоголем та цигарками обійдеться надто дорого. В цьому можна переконатися, відкривши статтю ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року №481-95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (із змінами та доповненнями). Висновки очевидні – не варто ризикувати.

Розраховувати порушникам, що якось минеться не варто. Адже протягом минулого року за результатами перевірок співробітники оперативного управління склали 48 протоколів про адміністративні правопорушення у сфері обігу підакцизної продукції.

Триває операція «Акциз-2016». А відтак, у порушників немає жодних шансів не потрапити в поле зору фахівців контролюючих структур та уникнути відповідальності. Єдине правильне рішення – своєчасно отримати ліцензію і вести бізнес у правовому полі.

Нині в області діють 2820 ліцензій на алкогольні напої та 2106 - на тютюнові вироби. З них у цьому році видано 401 ліцензію на торгівлю алкогольними напоями та 318 – тютюновими виробами.

Переглядів:225