06 вересня 2016

На телефонному зв’язку «гаряча лінія» фахівці фіскальної служби


09 вересня 2016 року з 11-00 до 12-00 год. відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу податків і зборів з юридичних осіб Ніжинської ОДПІ ГУ ДФС у

Чернігівській області Антоніною Петрівною Ізотовою на тему: «Особливості внесення змін до форми податкової декларації з ПДВ ». Телефон 2-45-06.

23 вересня 2016 року з 11-00 до 12-00 год. відбудеться сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» із начальником управління податків і зборів з фізичних осіб Ольгою Миколаївною

Лукащук на тему: «Своєчасність розрахунків платників із єдиного внеску є запорукою соціального захисту та забезпечення виплати пенсій». Телефон 7-18-92.

Фіскальна служба області застерігає суб’єктів господарювання щодо порушень при проведенні розрахункових операцій, а громаду закликає до небайдужості


В процесі модернізації системи обліку за реалізовані товари та послуги суб’єктами господарювання, створено перелік обов’язкових вимог щодо реєстраторів розрахункових операцій (надалі РРО). Однією з вимог до РРО - є можливість здійснювати передачу даних щодо реалізації товарів та послуг до центральної бази даних ДФС України, де, в свою чергу, щомісячно здійснюється аналіз отриманої інформації. На підставі результатів проведеного аналізу визначається перелік РРО, які передають незначні виторги. Особлива ж увага приділяється господарським одиницям, через РРО яких, за місяць реалізується товару чи послуг на суму менше тисячі гривень.
Такі, відверто мізерні суми продаж, в більшості випадків, можуть свідчити про проведення суб’єктами господарювання розрахунків без застосування РРО. А це в свою чергу призводить до зменшення обсягів надходжень до бюджету, як державного та і місцевого. Тобто, є прямим порушенням Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, контроль за дотриманням якого покладено на ДФС України. В ході проведення фактичних перевірок, як правило, встановлюються порушення щодо проведення розрахункових операцій без застосування РРО, факти не оприбуткування готівки та реалізації не облікованого товару. Крім того, мають місце випадки торгівлі алкоголем без відповідних ліцензій, торгівлі фальсифікованими алкогольними напоями та використання праці незареєстрованих найманих працівників. Навіть звичайна невидача фіскального чеку призводить до не повної та не достовірної бази даних про обсяги готівкового продажу. Як наслідок – заниження платежів до Державного та місцевого бюджетів.
Тому, Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу суб’єктів господарювання на необхідність дотримання діючого законодавства під час провадження господарської діяльності та наголошує, що розмір штрафних санкцій за основні порушення становить: • за не оприбуткування, неповне оприбуткування або несвоєчасне оприбуткування готівки – у п’ятикратному розмірі від суми не оприбуткування; • за реалізацію не облікованих товарів – у двократному розмірі вартості товару; • за торгівлю без відповідних ліцензій – 17000 грн.; • за торгівлю фальсифікованою підакцизною продукцією – 17000грн..
З метою упередження правопорушень та забезпечення повноти наповнення бюджетів усіх рівнів, просимо небайдужу громаду звертати увагу на факти невидачі чеків. Вимагайте від продавців їх пробиття через касовий апарат. А при наявності фактів непоодиноких порушень законодавства про проведення розрахункових операцій, просимо письмово повідомляти Головне управління ДФС у Чернігівській області за адресою: м. Чернігів, вул. Реміснича, 11.

Яким чином обчислюється сума податку на нерухоме майно для фізичних осіб?


Відповідно до п.п. 266.4 1 п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) база оподаткування об’єкта/об’єктів

житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;

в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків,

у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.

Згідно з п.п. 266.7 1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим

органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової нерухомості у такому порядку:

а) за наявності у власності платника податку одного об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно

до п.п. «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;

б) за наявності у власності платника податку більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі

таких об’єктів зменшеної відповідно до п.п. «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;

в) за наявності у власності платника податку об’єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких

об’єктів, зменшеної відповідно до п.п. «в» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку;

г) сума податку, обчислена з урахуванням п.п. «б» і «в» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з ґ) за наявності у власності платника податку об’єкта (об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника

податку, загальна площа якого перевищує 300 кв.м. (для квартири) та/або 500 кв.м. (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів «а» - «г» цього підпункту,

збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).

Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем

реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об’єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

Підпунктом 266.7.2 п. 266.7 ст. 266 ПКУ визначено, що податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, та

відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються)

платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості податок сплачується фізичною особою – платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності

на такий об’єкт.

Контролюючі органи за місцем проживання (реєстрації) платників податку в десятиденний строк інформують відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової та/або

нежитлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що

забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 106).

Переглядів:230