14 вересня 2016

Про захист прав інтелектуальної власності

Надійний захист результатів інтелектуальної власності є важливішою умовою успішного розвитку культури, науки, промисловості, торгівлі та інших галузей діяльності суб’єктів господарювання.

Завданням кожної держави є ефективне законодавство у сфері забезпечення права інтелектуальної власності, як одного з невід’ємних прав за допомогою якого особа може користуватися результатами своєї діяльності.

Необхідність правової охорони інтелектуальної власності розпочинається з періоду виникнення (реєстрації) його об’єкта (перелік визначено статтею 155 Глави 16 Господарського кодексу України) та, за умови порушення такого права, власнику надається можливість вибору юрисдикційної та не юрисдикційної форми захисту.

Юрисдикційний спосіб захисту права інтелектуальної власності здійснюється судами та іншими уповноваженими на це державними органами. За використання або за надання права на використання об’єкта права інтелектуальної власності передбачений платіж – роялті отриманий як винагорода на інформацію промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау). Детальне визначення поняття роялті передбачено абзацом першим п.п.14.1.225 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України.

Митним кодексом України (статті 397-403 Глави 57) визначені заходи митних органів щодо захисту прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику веде реєстр об’єктів права інтелектуальної власності, які на підставі заяв правовласників охороняються відповідно до норм Законів України «Про охорону прав на промислові зразки», «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі», «Про охорону прав на знаки для продуктів і послуг».

Торгова марка є основним способом ідентифікації товарів та послуг певного бренду, промислового зразка. Внесення даних про торгову марку до Митного реєстру об’єктів права інтелектуальної власності України дозволить не допускати проникнення на внутрішній ринок контрафактної продукції.

З початку року до місцевих бюджетів Чернігівщини надійшло 18,2 млн.грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Серед юридичних осіб, що знаходяться на обліку в органах ДФС області станом на 01 вересня поточного року, 1618 – є власниками нерухомості, а отже і платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. За 2016 рік ними подано 2896 декларацій з даного податку.

З початку року задекларовано до сплати податку на нерухоме майно у сумі 20,8 млн.грн. У порівнянні з минулим роком нарахування збільшились на 5,0 млн.грн. або на 31,8 відсотки.

Серед фізичних осіб, цьогоріч податок на нерухомість сплачують громадяни за майно, яке було у їх власності у минулому році, як за житлову, так і за нежитлову нерухомість.

За результатами проведеної роботи органами ДФС області 8 тисяч громадян отримали податкові повідомлення–рішення із нарахованими до сплати сумами податку на нерухоме майно.

Загальна сума податку, нарахована фізичним особам, складає 4,5 млн.грн.. Це у 9 разів, або на 4 млн.грн., більше ніж у минулому році.

Протягом січня-серпня 2016 року до місцевих бюджетів області надійшло 18,2 млн.грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Із них: 14,2 млн. грн. сплатили юридичні особи, 4 млн.грн. – фізичні.

Заяву про перехід на спрощену систему оподаткування можна подати не пізніше 15 вересня

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників податків, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування. Для цього необхідно подати заяву до фіскального органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Перехід на спрощену систему оподаткування можна здійснити один раз протягом календарного року за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, передбачені пунктом 291.4 статті 291 Податкового кодексу, щодо кількості найманих осіб, обсягу доходу та здійснення певних видів діяльності.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, що передує року переходу на спрощену систему оподаткування. Дохід визначається на момент подання заяви із врахуванням запланованої суми отримання доходу, за період що залишився до кінця року після подання заяви.

Платники Чернігівщини протягом серпня поповнили бюджет на 576 мільйонів гривень

Надходження податків, зборів та обов’язкових платежів до бюджетів усіх рівнів в серпні зросли в порівнянні аналогічним періодом минулого року майже на чверть або на 113 млн. гривень.

До загального фонду державного бюджету надійшло 269 млн. гривень. Більша частина цих коштів сформована від сплати податку на додану вартість (26,8 відс. загальної суми), рентної плати за користування природними ресурсами (27,6 відс.), податку на доходи фізичних осіб та військового збору (24,7 відс.), податку на прибуток (16 відс.).

До місцевих бюджетів протягом серпня перераховано 307 млн. гривень. Це у півтора рази або на 107 млн.грн. перевищує надходження серпня минулого року. Майже половину сплачених коштів забезпечено за рахунок податку на доходи фізичних осіб (46,5 відс. загальної суми надходжень), ще чверть – за рахунок податків на майно (24,3 відс.). Менш значна питома вага єдиного податку на підприємницьку діяльність та акцизного податку від реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів, палива – 13,8 відс. та 7,6 відс. надходжень відповідно.

Єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування по Чернігівській області за місяць сплачено 179,7 млн. гривень.

Переглядів:191