25 вересня 2015

Чернігівською митницею ДФС надано 525 адміністративних послуг

Протягом січня-серпня фахівці Чернігівської митниці ДФС надали 525 адмінпослуг. Переважно суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності звертались з питань видачі та продовження свідоцтв про допущення дорожньо-транспортного засобу до переміщення товарів під митними печатками та пломбами. Зокрема, протягом восьми місяців видано 301 свідоцтво, продовжено дію 223-х та анульовано за заявою підприємства 1 дозвіл на відкриття та експлуатацію складу тимчасового зберігання.

У серпні митницею надано 57 адміністративних послуг, з яких 36 - з видачі та 21 – з продовження свідоцтва про допущення дорожнього транспортного засобу до переміщення товарів під митним печатками та пломбами.

Нагадуємо, що детальна інформація щодо переліку адміністративних послуг, місць їх надання та зразки інформаційних карток розміщені на субсайті Головного управління ДФС у Чернігівській області (ch.sfs.gov.ua) у розділі «Діяльність» - «Адміністративні послуги».

На Чернігівщині застосовано понад півмільйона гривень штрафних санкцій
за порушення правил торгівлі алкоголем та тютюном

Питання сплати акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами є дуже актуальним, оскільки він надходить до місцевих бюджетів та зібрані кошти можуть бути спрямовані на розвиток територіальних громад. Слід зазначити, що вчасна сплата податку та оформлення дозвільних документів на торгівлю алкогольних напоїв та тютюнових виробів – це обов’язок кожного підприємця, який вирішив займатись цим видом діяльності. Разом з тим податківці Чернігівщини постійно виявляють випадки ігнорування вимог законодавства щодо обігу підакцизних товарів, зокрема торгівлі алкоголем та тютюном без дозвільних документів та в невизначених місцях.

Так, з початку року працівниками відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Чернігівській області проведено 67 перевірок суб’єктів господарювання, які працюють на ринку алкогольних напоїв та тютюнових виробів. За результатами перевірок виявлено 63 порушення та до порушників законодавства застосовано фінансових санкцій на суму 575,2 тисяч гривень.

Звертаємо увагу, що Законом України від 12 серпня 2014 № 1638-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо посилення контролю за обігом підакцизних товарів та уточнення окремих податкових норм» підвищено суми штрафів за порушення законодавства в сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, зокрема:
за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів - з 1000 до 10000 гривень,
за оптову або роздрібну торгівлю коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - з 5000 до 10000 гривень.

Крім того, з 1 липня 2015 року підлягає ліцензуванню діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/або роздрібної торгівлі пивом на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.

При цьому, законодавством не передбачено отримання окремої ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю пивом за наявності у суб'єкта господарювання ліцензії на виробництво, імпорт, експорт, оптову або роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

Фіскальна служба Чернігівщини відкрита для громадськості

Президія Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Чернігівській області та начальник обласної фіскальної служби Людмила Слаутіна вкотре зустрілися з представниками бізнесових структур та громадськістю. Цього разу спілкувалися з платниками податків Ніжинщини та Носівщини.

Знайомство з Ніжинською ОДПІ розпочалося з Центру обслуговування платників, який працював у звичайному режимі. В залі було людно, проте відвідувачі вирішували питання, з якими зверталися, за лічені хвилини. Отже, відвідування центру справило враження, що податкова служба реформується за європейськими стандартами.

А потім, у актовому залі відбулося спілкування на актуальні теми, присутнім запропонували обговорити питання, які їх хвилюють чи цікавлять.

- Хочу, щоб ви щиро і відверто розповіли про проблеми, які у вас є, - звернулася до присутніх начальник Головного управління ДФС у Чернігівській області Людмила Слаутіна. - Те, що залежить особисто від мене в організації роботи – обіцяю зробити. Якщо виникли зауваження до Ніжинської податкової, або до конкретних працівників – також будемо вирішувати. Для цього ми і зустрілися.

Також Людмила Миколаївна зазначила, що президія Громадської ради також має знати про проблеми бізнесу регіону. Якщо вони потребують вирішення на законодавчому рівні, активно напрацьовуватимуть та внесуть відповідні пропозицій щодо змін у законодавстві.

Щодо реформування фіскальної служби, Л.М. Слаутіна зазначила, що згідно з проектом в області будуть лише чотири податкові інспекції. В усіх інших районах працюватимуть Центри обслуговування платників. У зв’язку з цим платникам податків необхідно якнайшвидше отримати ключі електронного цифрового підпису. Щоб найближчим часом мати змогу працювати лише через електронні кабінети.

Також в області буде втілено пілотний проект «Офіс-аудит». Це надасть змогу на підставі всебічного аналізу ретельно відбирати для перевірок лише ті підприємства, у яких є ризики несплати податків. Підприємства, які працюють прозоро, не будуть обтяжуватися перевірками фіскальної служби. Виступили перед присутніми і голова Громадської ради Сергій Калашник та члени президії. Вони розповіли про роботу Громадської ради та про питання, над якими нині працюють у комітетах.

Діалог тривав протягом двох годин - присутні у залі активно, відверто, щиро порушували актуальні питання, висловлювали свої думки, ставили запитання. Внесені пропозиції щодо проведення щоквартальних розширених нарад за участі представників місцевої влади, контролюючих органів та керівників підприємств. Також йшлося про розвиток інвестиційних програм, умови кредитування, подальшого реформування законодавства з метою зменшення податкового навантаження.

Учасники зустрічі мали змогу анонімно заповнити анкети. А представники Громадської ради запевнили, що всі вони будуть ретельно вивчені, порушені проблемні питання – вирішені, слушні пропозиції - враховані в подальшій роботі.

Через порушення права інтелектуальної власності митники на Чернігівщині затримали товарів майже на 5 млн.грн.

У рамках проведення операції «Рубіж» співробітниками Чернігівської митниці ДФС припинено спробу ввезення товарів з порушенням прав інтелектуальної власності.

Митне оформлення вантажу, що надійшов в Україну з Китаю, здійснювалось на митному посту «Чернігів-вантажний». Згідно документів у контейнері знаходився силіконовий герметик, епоксидний клей, робочі рукавички та самоклеючі пластмасові стрічки у рулонах. Під час митного огляду встановлено, що понад 28 тисяч одиниць пластмасових стрічок не зафіксовані у декларації.

Також виявлено, що частина товару: силіконовий автомобільний герметик та епоксидний клей промарковані торгівельним знаком відомої фірми. Даний знак зареєстрований у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності і має правовласника. Митники з’ясували, що правовласник торгової марки не надає згоди на митне оформлення зазначеного товару. Отже 84 тисячі одиниць клею та герметику, які намагались розповсюдити на українському ринку, є контрафактом. Складено протокол про порушення митних правил. Загальна вартість затриманих товарів становить понад 4,8 мільйонів гривень.

Відкриття нового підрозділу митного оформлення поблизу Козельця
збереже екологію та дороги Чернігова

Про це повідомив під час прес-конференції начальник Чернігівської митниці ДФС Олександр Шавлак. Він розповів журналістам, що поблизу міста Козелець Чернігівської області (траса міжнародного значення Е 95) відкрито окремий підрозділ митного посту «Чернігів-вантажний» - місце прибуття для великовантажних транспортних засобів.

Звертаючись до чернігівських суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності, Олександр Шавлак запевнив, що митний пост «Чернігів-вантажний» і надалі працюватиме у Чернігові. А після того, як у Козельці почне функціонувати у повному обсязі відокремлений підрозділ, імпортерам та експортерам буде запропоновано на власний вибір оформляти вантажі там, де їм зручніше.

Мета прийняття такого рішення – розвантаження руху в Чернігові від великовантажних транспортних засобів. Це не лише збереже покриття міських доріг, але й не допустить негативного впливу на екологію Чернігова. Враховувались і численні звернення мешканців міста, зокрема, вулиці Жабинського, на якій розташований ЗАТ «Термінал-Центр» та оформлюються вантажі.

Планується, що у Козельці здійснюватиметься митне оформлення товарів, що не належать чернігівським суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності, а будуть залучені вантажі від суб’єктів з інших регіонів - саме завдяки зручному логістичному розташуванню місця прибуття на трасі міжнародного значення Е 95.

Майже 54 тисячі адміністративних послуг надано органами ДФС Чернігівщини

Як повідомили у відділі реєстрації платників та електронних сервісів Головного управління ДФС у Чернігівській області, з початку року органами ДФС області надано 53,8 тисяч адміністративних послуг платникам податків, у тому числі 42,3 тисячі послуг - через Центри обслуговування платників. Найбільш затребуваною була послуга видачі картки платника податків. Нею скористалися понад 26,4 тисячі осіб.

Також за 8 місяців поточного року Центрами обслуговування платників було надано й інші послуги, а саме: реєстрації книг обліку розрахункових операцій – 8,9 тисяч послуг, надання витягу з реєстру платника єдиного податку – 2,9 тисяч, реєстрація розрахункових книжок – 2,7 тисячі, видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами фіскальної служби – 2,4 тисячі, реєстрація книги обліку доходів та книги обліку доходів і витрат платникам єдиного податку – 2,2 тисячі.

Відвідувачі Центрів обслуговування платників, які зверталися з метою отримання адміністративних, інформаційних послуг, подання звітності та за консультаціями, дали позитивну оцінку роботі Центрів, а також підтвердили оперативність реагування податківців на зауваження та пропозиції.

Загалом, громадяни залишили 6,3 тисячі позитивних відповідей на поставлені питання. Респонденти задоволені роботою електронних сервісів ДФС, наявністю зручних засобів для комунікації та графіком роботи.

Юридичним особам-«спрощенцям» – нова форма декларації

ГУ ДФС у Чернігівській області повідомляє про важливі новації для юридичних осіб - платників єдиного податку третьої групи – запровадження нової форми звітної декларації. Нагадуємо, що до 1 січня 2015 року юридичні особи мали можливість обрати четверту або шосту групу єдиного податку. Для кожної з цих груп були встановлені відповідні ставки та умови застосування спрощеної системи оподаткування, визначені гл. 1 р. XIV Податкового кодексу України.

З 1 січня 2015 року Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо податкової реформи» внесено зміни у порядок застосування спрощеної системи оподаткування. Зокрема, четверту та шосту групи для платників єдиного податку - юридичних осіб було об'єднано у третю групу зі ставками 2 (у разі сплати ПДВ) та 4 відсотки (у разі включення ПДВ до складу єдиного податку).

Нову форму податкової декларацій платника єдиного податку третьої групи для юридичних осіб затверджено наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 «Про затвердження форм податкових декларацій платника єдиного податку», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07.07.2015 за № 799/27244 (далі - Наказ № 578). Відповідно до п. 4 Наказу № 578 цей наказ набирає чинності з дня офіційного опублікування. Таким чином, платники єдиного податку - юридичні особи мають можливість подати податкову звітність за 9 місяців 2015 року за формою декларації, затвердженою Наказом № 578.

Таким чином, юридичні особи - платники єдиного податку третьої групи звітують за 9 місяців 2015 року за новою формою декларації згідно з Наказом № 578, у тому числі для самостійного виправлення помилок, допущених у податковій звітності за попередні звітні (податкові) періоди.

Нагадуємо, що граничний термін подання декларацій платника єдиного податку третьої групи - до 10 жовтня 2015 року.

Запроваджено новий порядок заповнення документів у разі сплати податків, зборів, митних платежів та єдиного внеску

ГУ ДФС у Чернігівській області повідомляє, що Наказом Міністерства фінансів України від 22.10.2013 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.09.2015 за №974/27419. Водночас Мінфіном України визнано таким, що втратив чинність, подібний наказ Міністерства доходів і зборів України від 22.10.2013 №609.

Порядок регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійсненні бюджетного відшкодування податку на додану вартість, поверненні помилково або надміру зарахованих коштів.

Сплата за кожним видом платежу та за кожним кодом виду сплати платниками має оформлятися окремим документом на переказ.

Список кодів видів сплати (які вказуються в полі «Призначення платежу») розрахункового документа наведено в додатку до Порядку, який розміщений на субсайті Головного управління ДФС у Чернігівській області (ch.sfs.gov.ua).

Звертаємо увагу платників рентної плати: заповнюйте всі реквізити податкової звітності.

ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників рентної плати на важливість правильного заповнення всіх реквізитів податкової звітності. Адже за результатами аналізу поданої податкової звітності з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі - Плата) за звітні податкові періоди І та II квартали 2015 року виявлено непоодинокі випадки, в яких мають місце методологічні помилки заповнення податкової звітності.

Які саме помилки були допущені? У більшості випадків помилки прослідковуються при заповненні таких основних показників, як: ставка Плати, об'єкт оподаткування, коригуючий коефіцієнт. При цьому заповнення показника ставки оподаткування Плати є методологічно вірним лише десятковим дробом (згідно матеріалів ресурсу «ЗІР»).

Також виявлені порушення в частині незаповнення рядків податкової звітності, які:
відображають правові підстави здійснення діяльності з видобування корисних копалин (спеціальний дозвіл);
характеризують платника Плати, а саме такі рядки як «назва регламентуючого документу» та «назва корисної копалини».

Наголошуємо на тому, що однією з визначених категорій платників Плати є саме ті суб'єкти господарювання, які набули права користування об'єктом надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надр.

Звертаємо увагу платників, що відповідно до п. 252.20 ст. 252 Податкового кодексу України ставки Плати встановлено у відносних показниках. Проте наявні випадки, коли платники помилково вказують абсолютні значення у Додатку 1 до податкових розрахунків з Плати, який передбачено для обрахунку податкових зобов'язань.

Нагадуємо, що граничний термін подання податкової звітності з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за ІІІ квартал - 9 листопада 2015 року.


У серпні Чернігівська митниця ДФС перерахувала до Держбюджету 455,5 млн. грн.

У серпні обсяги надходжень митних платежів до бюджету склали 455,5 тис. грн. Про це повідомив начальник митниці Олександр Шавлак.

Керівник митниці зазначив, що порівняно з липнем цього року, надходження зросли майже на 22 відсотки (близько 82 млн.грн.).

На збільшення суми перерахованих коштів вплинуло зростання порівняно з попереднім місяцем обсягів ввезення: добрив, тютюнової сировини, пива солодового, ацетатного джгуту. Разом з тим спостерігалось зменшення ввезення нафтопродуктів, метанолу, скрапленого газу та фільтропаличок.

Цільове використання коштів зі спецрахунків
сільськогосподарськими підприємствами

Головне управління ДФС у Чернігівській області повідомляє, що Державна фіскальна служба України надала роз’яснення щодо цільового використання коштів, що акумульовані сільськогосподарськими підприємствами на спеціальних рахунках.

Порядок акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках та/або органах, які здійснюють казначейське обслуговування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 11 (далі - Порядок № 11).

Пунктом 4 Порядку №11 передбачено, що сума податку на додану вартість, що акумулюється на спеціальному рахунку, використовується сільськогосподарським підприємством відповідно до пункту 209.2 статті 209 Податкового кодексу України (далі -Кодекс) - на виробничі цілі, що безпосередньо пов'язані з веденням діяльності у сфері сільського господарства, яка визначена підпунктом 209.15.2 пункту 209.15 статті 209 Кодексу.

Пунктом 123.2 статті 123 Кодексу визначено, що використання платником податків сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору, платежу додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 статті 123 Кодексу, - тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів, платежів, що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги.

Таким чином, кошти, перераховані платником податку зі спеціального рахунку на основний або додатковий електронний рахунок, з метою збільшення реєстраційної суми, вважаються такими, що використані не на виробничі цілі та підлягають стягненню до бюджету відповідно до пункту 123.2 статті 123 Кодексу із застосуванням відповідних штрафних санкцій.

Застосування РРО платниками єдиного податку другої і третьої груп з 1 жовтня 2015

Головне управління ДФС у Чернігівській області повідомляє, що Державна фіскальна служба України в зв'язку з набранням чинності Закону України від 01 липня 2015року № 569 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій» надає роз’яснення щодо застосування РРО платниками єдиного податку другої і третьої груп.

Відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України (з урахуванням змін, внесених Законом № 569) реєстратори розрахункових операцій не застосовуються платниками єдиного податку другої і третьої груп (фізичними особами-підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов'язковим. Застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Отже, з 1 жовтня поточного року платники єдиного податку другої і третьої груп (фізичні-особи-підприємці) в яких обсяг доходу протягом календарного року перевищує 1 млн.грн. зобов'язані при здійсненні своєї господарської діяльності застосовувати РРО.

Переглядів:247