26 жовтня 2015

Увага, шахраї знову вимагають гроші!

Головне управління ДФС у Чернігівській області попереджає, що на території Чернігівської області знову активізувалися шахраї. Представляючись податківцями, вони вимагають у керівників підприємств гроші.

Працівники відділу власної безпеки викрили їхні «сценарії». Телефонують на мобільний телефон керівника підприємства і представляються начальником або заступником начальника податкової інспекції. Просять гроші на потреби працівників податкової служби чи на надання фінансової допомоги. Або ж вимагають кошти, пропонуючи у такий спосіб відкупитися від проведення перевірки фінансової діяльності підприємства. Апетити щодо сум – від 1000 до 1700 доларів.

Як повідомив начальник відділу власної безпеки при Головному управлінні ДФС у Чернігівській області Олексій Мисенко, цього понеділка, починаючи з 8 ранку, вони телефонували керівникам багатьох підприємств Чернігівщини. Дзвінки надходили з номерів: (095) 517-15-49, (093) 904-51-57, (093) 904-50-97. Працівники відділу власної безпеки оперативно встановили, що телефонували з смт. Ленінське Свердловського району Луганської області.

Якщо керівник погоджується дати гроші, шахраї через Інтернет замовляють таксі. Таксист приїздить до керівника підприємства за коштами, звісно, за щедру винагороду. Потім у телефонному режимі отримує вказівку за отримані гроші купити картки і поповнити мобільні телефони. А шахраї, не гаючи часу, ці кошти знімають.

Такими діями не лише наносяться збитки підприємцям та підприємствам, але й підривається авторитет органів Державної фіскальної служби. Відділ власної безпеки ГУ ДФС у Чернігівській області звертається до суб’єктів господарської діяльності з проханням: при отриманні таких пропозицій або ж інформації про факти зловживання з боку податківців негайно повідомляти за адресою: м.Чернігів, вул.Комсомольська,11. А також нагадує телефон «довіри» відділу: (0462) 668-522.

На Чернігівщині митники затримали частини пам'ятників з граніту при спробі їх незаконного вивезення до Росії

Частини гранітних пам'ятників намагалися вивезти з України без належного декларування. Це виявили співробітники Чернігівської митниці ДФС при здійсненні митного контролю вантажу «Деталі пам'ятників поліровані з габро», що переміщувався автомобільним транспортом з Житомирської області до Росії. Порушення виявили у пункті пропуску «Сеньківка».

За результатами проведеного аналізу товаросупровідних документів митниками було прийняте рішення про проведення спільною з прикордонниками оглядовою групою митного огляду переміщуваних товарів, в ході якого встановлено невідповідність даних щодо матеріалу, з якого виготовлена частина товару.

Для проведення повного митного огляду автомобіль з вантажем доставили до Чернігова. Після розвантаження і перерахунку з'ясували, що 19 частин пам'ятників виготовлені з граніту, а не з габро.

Задекларованими з порушенням встановленого порядку виявилися плити, постаменти, квітники з полірованого граніту. Вартість їх буде встановлена додатково.
Вироби з граніту вилучені за протоколом про порушення митних правил (ст. 472 Митного кодексу України). Санкція даної статті передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, що є предметами порушення, з конфіскацією зазначених товарів.

В ім’я народу України!

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області відбулася неординарна подія. Колектив вітав своїх колег, які повернулися із зони АТО.

- Пишаємося вами. І вдячні за громадянську позицію, патріотизм, мужність і відданість Батьківщині, - зазначила начальник Головного управління ДФС у Чернігівській області Людмила Слаутіна. - Ми співпереживали разом з вашими родинами та близькими і з нетерпінням чекали на ваше благополучне повернення.

Переважна більшість особового складу податкової міліції виявила бажання пройти службу в зоні АТО. Для кожної ротації добровольців ретельно відбирали, з ними проводилися спеціальні тестування.

- Чернігівщину гідно представляли наші кращі фахівці, - наголосив перший заступник начальника Головного управління ДФС в області Вадим Нечай. - Відзнакою ДФС України «За захист економічних інтересів України в зоні проведення АТО» нагороджені заступник начальника оперативного управління полковник Віталій Гарбар та старший оперуповноважений з особливо важливих справ підполковник Олександр Пилипенко. Надіслано подання щодо присвоєння чергового спеціального звання «Майор податкової міліції» старшому оперуповноваженому з особливо важливих справ капітану В’ячеславу Станіславському.

Одинадцять працівників податкової міліції під час третьої ротації несли службу на території Донецької області в підрозділі «Фантом». Разом з прикордонниками, десантниками та фахівцями інших силових структур податківці у складі мобільних груп чергували на блокпостах у найнебезпечніших точках поблизу Мар’їнки, Красногорівки, Волновахи та Маріуполя. Виїжджали на завдання вздовж лінії зіткнення. Щоб не допустити постачання контрабандних товарів на окуповану територію, а звідти – переправлення зброї, наркотиків та готівкових коштів для фінансування тероризму в Україні.

Незважаючи на Мінські домовленості, сепаратисти щодня продовжували обстріли зі стрілецької зброї, відбувалися локальні бої. А до початку перемир’я бійці щодня потрапляли під обстріли - мінометні, артилерійські, систем залпового вогню - «Градів», «Ураганів»…

- У зоні АТО навчалися жити за законами військового часу. Адаптувалися швидко. Вже за кілька днів за звуком розрізняли, з якої зброї стріляють, куди спрямований вогонь, чи треба ховатися в укриття. На все це – лічені секунди. А щоб не влучили снайпери, на автотранспорті пересувалися зі швидкістю понад 100 кілометрів на годину, - розповідає Віталій Гарбар. - З тими, з ким пройшли бойове «хрещення», відтепер не просто колеги, а побратими. Коли у бліндажі, під ворожим вогнем, стоїш пліч-о-пліч і чекаєш, коли все стихне і чи залишишся живим – відбувається переосмислення людських цінностей. І в слово патріотизм вкладаєш особливий сенс.

Чоловіки кажуть, що їхнє життя поділилося на «до» і «після» перебування в зоні АТО. І той досвід, який там одержали, змінив їх ставлення до багатьох життєвих ситуацій.

За три місяці сталося стільки, що в цивільному бутті навіть важко уявити. Зокрема, вразив випадок, як військовослужбовці Збройних сил України боролися за життя новонародженої дівчинки, яка під час обстрілу Красногорівки була тяжко поранена. Надіслали вертоліт, щоб доставити її до лікарні в Маріуполь. Але, на жаль, дівчинка померла. Потім дізналися, що коли вона народжувалася, також розпочалися обстріли. Породіллю військові екстрено переправили до Курахово. Одного з рятівників вона взяла хрещеним батьком.

Ставлення мешканців Донеччини до подій, що відбуваються, різне. Переважна більшість бачить себе в Україні. Серед них є й ті, хто голосував за ДНР, за «краще майбутнє». Підступна пропаганда напередодні референдуму зробила свою чорну справу. Тепер багато хто змінив нав’язану думку. Траплялося, коли побачивши людей у формі, місцеві підходили до бійців і наполегливо вимагали йти в наступ – звільнити рідну землю від нечисті.

Обстріляна районна інспекція в Мар’їнці, звідки колеги-податківці переїхали до Курахово, поки стоїть пусткою. Українська влада докладає зусиль для відродження зруйнованих територій – проводиться капітальний ремонт будинків, встановлюються нові дитячі майданчики… Благодійні фонди везуть будівельні матеріали, побутову хімію, харчі та інші необхідні речі.

На час перебування в зоні АТО припало святкування Дня Незалежності та Дня Прапора. Відзначали з особливим піднесенням. Податківці-добровольці зробили фотосесію - на фоні державного прапора.

- У військово-польових умовах надзвичайно цінуєш увагу і підтримку друзів та колег. Приємно, що постійно телефонували наші керівники - Людмила Миколаївна та Вадим Васильович. І не лише нам, але й родинам: запитували, чим допомогти, - з вдячністю промовив Віталій Гарбар. - Мої батьки й досі не знають, що я був у зоні АТО. Вони вже поважного віку, живуть на Житомирщині. Не хотів, щоб хвилювалися. Телефонував, казав, що з Чернігова. Якщо донька розповість, коли гостюватимемо у них (а ми привчили її завжди говорити правду), то заспокою. Скажу, що сидів у штабі.

Учасникам АТО були вручені Подяки Головного управління ДФС у Чернігівській області.
– Служу народу України! - гучно і чітко лунало у залі.

Не зайвими будуть для героїв і премії та десятиденні відпустки.
А на завершення урочистостей сфотографувалися на згадку разом з керівництвом. А оскільки виникла ідея зробити в Музеї історії податкової служби окремий розділ про учасників АТО, то фото буде одним з експонатів.

Серед нагороджених Подяками Головного управління ДФС у Чернігівській області - головний державний ревізор-інспектор координаційно-моніторингового управління Ярослав Кульбака, який на початку 2015-го також воював на Сході. Служив на Донеччині. Чудом вийшов із Дебальцевського котла. Про пережите пообіцяв розповісти. То буде тема іншої публікації.

Платники Чернігівщини сумлінно поповнюють місцеві бюджети

За січень-вересень платники Чернігівщини поповнили місцеві бюджети на 1 млрд. 445млн. грн., приріст до відповідного періоду минулого року склав 18 відсотків (на 221 млн.грн. більше).

Податку на доходи з фізичних осіб, питома вага якого в загальнообласній сумі становить 55,3 відсотка, надійшло 800 млн.грн. Бюджетні призначення, затверджені сесіями місцевих рад, по платежах, що контролюються органами державної фіскальної служби, виконані на 116,8 відсотка (надійшло на 207,5 млн.грн. більше).

Єдиного соціального внеску на Чернігівщині стали сплачувати більше

У вересні платники Чернігівщини сплатили єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування 292 мільйони гривень. Як повідомили в координаційно-моніторинговому управлінні ГУ ДФС у Чернігівській області, це на 117 відсотків більше, ніж у вересні минулого року.

За підсумками січня-вересня перераховано 2 мільярди 484 мільйони гривень ЄСВ, що на 12 відсотків або на 273 мільйони гривень більше, ніж за відповідний період минулого року.
Нагадуємо, що з 15 вересня запроваджені нові рахунки, відкриті на ім’я органів Державної фіскальної служби України для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій.

Зазначена інформація розміщена на субсайті Головного управління ДФС у Чернігівській області (в банері «Бюджетні рахунки»).

Пам’ятайте, що своєчасна сплата єдиного соціального внеску, податків та зборів – це піклування про підвищення стандартів життя.

Понад 3,3 мільярди гривень перераховано Чернігівською митницею ДФС протягом 9 місяців до Держбюджету

За результатами діяльності у січні-вересні Чернігівською митницею ДФС фактично перераховано до Державного бюджету 3,3 млрд. грн. У розрізі митних платежів найвагоміші суми було забезпечено з податку на додану вартість з ввезених на територію України товарів – 2,4 млрд. грн., ввізного мита – 586,5 млн. грн. та акцизного податку – 362,1 млн.грн.

Начальник Чернігівської митниці ДФС Олександр Шавлак повідомив, що основні надходження забезпечені за результатами митного оформлення наступних груп товарів: азотно-фосфорно-калійних добрив, нафтопродуктів, тютюнової сировини, метанолу технічного, азотних добрив, шин та покришок пневматичних гумових, тракторів, фільтропаличок, газів нафтових та пива солодового.

Платники єдиного внеску, приймаючи працівника на роботу, мають повідомляти органи ДФС

Порядок повідомлення органів ДФС про оформлення працівника на роботу визначений постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 №413, яка прийнята відповідно до частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю. Саме ця стаття містить положення про укладення трудового договору.

Державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання та фізичними особами-підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (ст. 259 КЗпП). При цьому штрафи, зазначені у частині другій статті 265 КЗпП, накладаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.

Забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері трудових відносин Міністерство соціальної політики. Одними з основних його завдань є й контроль за додержанням вимог законодавства про працю.

Відповідно до Постанови №413 органи ДФС приймають від суб’єктів господарювання повідомлення про прийняття працівника на роботу, але не регулюють питання трудових відносин.

З 25 листопада набирає чинності новий Порядок подання повідомлень про банківські рахунки платників

Головне управління ДФС у Чернігівській області повідомляє про затвердження наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 №721 нового Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, який зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.09.2015 № 1058/27503 (далі – Порядок).

Порядок, який набирає чинності з 25 листопада 2015 року, було розроблено з метою спрощення умов ведення бізнесу та забезпечення реалізації норм статті 69 Податкового кодексу України.

Які саме важливі новації запровадить новий Порядок?

Зокрема, передбачена можливість відкриття рахунку банком на підставі інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, отриманої банком відповідно до закону, із зазначенням даних про взяття на облік в контролюючих органах як платника податків.

З двох до одного робочого дня зменшено строк, необхідний для відкриття підприємством рахунку у банку та запроваджено принцип мовчазної згоди у разі недотримання контролюючим органом визначених строків для направлення банку повідомлення про взяття або відмову у взятті рахунка на облік.

Також скасовано обов’язкове роздрукування фінансовими установами та органами ДФС паперових копій електронних повідомлень про відкриття рахунків платникам податків. Змінено порядок відправки та формат файлів (пакетів файлів) для обміну інформацією в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку між органами ДФС України та банками і іншими фінансовими установами.

З дня набрання чинності Порядком Державною фіскальною службою України будуть внесені зміни до функціонуючого програмного забезпечення в частині обміну інформацією в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку між органами ДФС України та банками і іншими фінансовими установами.

У зв’язку з цим протягом двох місяців до набрання чинності новим Порядком банкам необхідно внести зміни до функціонуючого програмного забезпечення, призначеного для обміну документами з ДФС, створення і оброблення документів у форматі, встановленому Порядком, і введення його в експлуатацію з дня набрання чинності новим Порядком.

До 25 листопада 2015 року діє Порядок подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 26.12.2013 № 853 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 21.01.2014 за № 121/24898.

Електронні сервіси для платників податків в системі електронного адміністрування ПДВ

Платники податку мають змогу засобами клієнтського програмного забезпечення направляти електронні запити щодо отримання відомостей про стан рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та суми податку, на яку мають право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Витяг з системи електронного адміністрування, який надається платнику, містить інформацію щодо:
стану рахунку (залишок на рахунку/заборгованість);
суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування,
складових формули розрахунку такої суми.

Крім того, зробивши відповідні запити, платники мають можливість отримати Витяг з системи щодо суми збільшення, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в ЄРПН, за рахунок суми залишку від’ємного значення попередніх (звітних) податкових періодів, а також Витяг в розрізі операцій з системи електронного адміністрування ПДВ.

Нагадуємо, що електронні формати документів розміщені на офіційному веб-порталі ДФС України в розділі «Головна / Електронна звітність / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм податкових документів».

Крім того, нові електронні форми податкових документів розміщуються на офіційному веб-порталі ДФС України у розділі «Головна / Електронна звітність / Актуальні нововведення».

Користуючись електронними сервісами ви заощаджуєте робочий час. Це дозволяє спростити ведення бізнесу та скоротити до мінімуму контакти з працівниками органів ДФС.

Авансові внески з податку на прибуток у жовтні платники перераховують на нові бюджетні рахунки

У зв’язку із внесенням змін до бюджетної класифікації наказом Мінфіну від 20.07.2015 №651 «Про затвердження змін до бюджетної класифікації», Державна казначейська служба закрила рахунки для зарахування до державного та місцевих бюджетів надходжень авансових внесків з податку на прибуток.

У жовтні суми авансових внесків з податку на прибуток платники мають перераховувати на бюджетні рахунки за кодами бюджетної класифікації, передбаченими для обліку податку на прибуток підприємств

Щоб відкрити власний бізнес тепер витратите не більше 24 годин

Державна фіскальна служба спільно з Міністерством юстиції удосконалили процедуру обміну інформацією, що дало змогу забезпечити взяття на облік підприємств і підприємців протягом одного робочого дня.

А 16-го жовтня набрали чинності накази, які регулюють процедури започаткування бізнесу протягом 24 годин. Наказом Міністерства фінансів України №747 встановлено, що контролюючі органи у день отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців беруть на облік платників податків та передають відповідні дані до ЄДР. Спільним наказом Міністерства фінансів і Міністерства юстиції №1918/5/869 запроваджений обмін інформацією між ЄДР та інформаційними системами ДФС в он-лайн режимі.

На кожне повідомлення в електронному вигляді формуються відповідь та дані про взяття на облік платника податків та платника єдиного внеску, які включаються до Єдиного державного реєстру.

Для взяття платника єдиного внеску на облік повністю автоматизований обмін інформацією між Державною фіскальною службою та Фондом соціального страхування.

Що треба знати підприємцям-єдинникам при зміні податкової адреси

Підприємці-єдинники подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем податкової адреси (місцем проживання). При її зміні останнім звітним періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до контролюючого органу відповідну заяву (п. 294.7 ст. 294 ПКУ). За наступні податкові періодають платники подають декларації та сплачують єдиний податок за місцем нової податкової адреси.

При зміні податкової адреси, пов’язаної зі зміною адміністративного району, такому підприємцю необхідно у контролюючому органі за новим місцем обліку зареєструвати нову книгу обліку доходів. При зміні податкової адреси в межах одного адміністративного району фізична особа-платник єдиного податку продовжує здійснювати записи у зареєстрованій книзі з наростаючим підсумком.

Нагадаємо, що порядки ведення книг обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, та платників єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.06.2015 № 579.

Книга обліку доходів і витрат ведеться за вибором платника в паперовому або електронному вигляді.

Якщо платник обрав паперову форму обліку, то книга має бути прошнурована, пронумерована і зареєстрована в контролюючому органі. Вона засвідчується підписом керівника або заступника керівника контролюючого органу та скріплюється печаткою.

При електронній формі ведення книги необхідно за основним місцем обліку подати відповідну заяву. Після її реєстрації контролюючий орган протягом 3 робочих днів формує і надсилає платнику повідомлення про реєстрацію книги із зазначенням реєстраційного номера та дати її реєстрації.

Облік у книгах заповнюється у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Право на спрощену систему оподаткування, якщо нерухомість здається в оренду

Кожен громадянин має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Власник може використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законодавством.

Згідно з пп. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 квадратних метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 квадратних метрів. Разом з тим не передбачено обмежень щодо надання в оренду власного нерухомого майна фізичними особами, які зареєстровані суб’єктами господарювання.

Отже, фізичні особи-підприємці можуть надавати власне майно в оренду за умови, що здавання в оренду нерухомого майна такою фізичною особою не здійснюється в межах підприємницької діяльності платника єдиного податку.

Оподаткування доходу фізичної особи від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) здійснюється відповідно до п. 170.1 ст. 170 Кодексу. У тому випадку, якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб'єктом господарювання, особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку - орендодавець. (пп. 170.1.5. Кодексу п. 170.1 ст. 170 Кодексу). Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету в строки, встановлені цим Кодексом для квартального звітного (податкового) періоду, а саме: протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного кварталу, сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов'язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації.

У разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об'єктів нерухомості нотаріус зобов'язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку - орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.

Нецільове використання коштів призведе організацію до втрати статусу неприбутковості

Підприємства, установи та організації, які мають статус неприбутковості, подають звіт про використання доходів за базовий звітний рік до 1 червня року, наступного за звітним. У разі недотримання вимог, визначених пп. 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України, неприбуткова організація зобов’язана подати у термін, визначений для місячного податкового періоду, звіт про використання доходів за період з початку року по останній день місяця, в якому вчинено таке порушення. А також зазначити суму самостійно нарахованого податкового зобов'язання з податку на прибуток. Податкове зобов’язання розраховується, виходячи із суми операції нецільового використання коштів. Таку неприбуткову організацію контролюючий орган виключає з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

З першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, до 31 грудня звітного року неприбуткова організація зобов’язана щоквартально подавати до контролюючого органу фінансову і податкову звітності (з наростаючим підсумком) з податку на прибуток та сплачувати податок у термін, визначений для квартального періоду.

З наступного року така організація подає фінансову і податкову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому ст. 57 Податкового кодексу України для неприбуткових організацій.

Інформація щодо порядку переміщення громадянами готівки через митний кордон України

Порядок переміщення готівки (у тому числі дорожніх чеків) і банківських металів через митний кордон України регламентується Інструкцією про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України, затвердженою постановою Правління Національного банку України від 27.05.2008 № 148 (далі – Інструкція 148).

Відповідно до Інструкції 148 фізична особа незалежно від віку має право ввозити в Україну та вивозити за межі України готівку в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10000 євро, без письмового декларування контролюючому органу.

Фізична особа-резидент має право ввозити в Україну та вивозити за межі України готівку в сумі, що перевищує в еквіваленті 10000 євро, за умови письмового декларування контролюючому органу в повному обсязі та за наявності документів, що підтверджують зняття готівки з рахунків у банках (фінансових установах), виключно на ту суму, що перевищує в еквіваленті 10000 євро. Строк дії таких документів 30 календарних днів, починаючи з дня видачі.

Фізична особа-нерезидент має право ввозити в Україну готівку в сумі, що перевищує в еквіваленті 10000 євро, за умови письмового декларування контролюючому органу в повному обсязі.

Фізична особа-нерезидент має право вивозити за межі України готівку в сумі, що перевищує в еквіваленті 10000 євро, якщо сума готівки, що вивозиться, не перевищує суми готівки, письмово задекларованої цією особою контролюючому органу при ввезенні в Україну. Вивезення готівки у такому випадку здійснюється за умови її письмового декларування контролюючому органу в повному обсязі.

Митна декларація є підставою для вивезення (увезення) зазначеної у ній готівки і банківських металів і здійснення операцій за дорученням резидента або нерезидента протягом одного року з часу оформлення декларації.

Фізична особа-нерезидент має право вносити кошти на рахунки в уповноважених банках або виконувати інші операції в банках України на підставі митної декларації у випадках, передбачених законодавством України.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (zir.sfs.gov.ua).

Переглядів:257