28 січня 2016

На допомогу армії платники Чернігівщини перерахували майже 163 мільйони гривень

На підтримку української армії протягом минулого року платниками Чернігівщини сплачено до бюджету 162,8 млн.грн. військового збору. Для порівняння зазначимо, що за 2014 рік надійшло 43,2 млн.грн. Про це повідомила заступник начальника управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області Наталя Кузнецова.

Зокрема, надходження збору за грудень 2015 року склали 21,5 млн.грн., що на 5,7 млн. грн. більше, ніж за листопад та на 9,8 млн.грн. більше, ніж за грудень 2014 року.

Кількість суб’єктів господарювання - податкових агентів, які перераховують військовий збір, впродовж минулого року збільшилася з 13,1 тис. до 15,4 тис.

Найбільшу питому вагу надходжень збору забезпечують податкові агенти, які перебувають на обліку в ДПІ у м. Чернігові, Прилуцькій, Ніжинській, Козелецькій, Чернігівській, Бахмацькій та Варвинській ОДПІ.

Нагадуємо, що військовий збір запроваджено з 3 серпня 2014 року. Його ставка складає 1,5% від об’єкта оподаткування. Платниками збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами, фізичні особи-нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти.

До місцевих бюджетів Чернігівщини за 2015 рік сплачено майже 139 мільйонів гривень єдиного податку з фізичних осіб

На обліку в податкових інспекціях області на початок року перебуває 22741 фізична особа-підприємець, що обрали спрощену систему оподаткування. Це становить 61,7 відсотка від загальної кількості фізосіб-підприємців.

Серед них на І групі перебуває 5071 особа, на ІІ – 11808 осіб, на ІІІ – 5862 особи. У трудових відносинах з платниками єдиного податку перебувають 9527 найманих працівників.

Як повідомила заступник начальника управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області Наталя Кузнецова, за 2015 рік до місцевих бюджетів надійшло близько 139 млн. грн єдиного податку з фізичних осіб. Це на 23,1 млн. грн більше, ніж за 2014 рік (темп росту становить 120 відсотків).

На Чернігівщині за ліцензії на торгівлю в роздріб алкоголем та цигарками до бюджету сплачено понад 13 млн. 894 тисячі гривень

На початок поточного року 1726 суб’єктів господарювання області мають ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Протягом минулого року відділом контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Чернігівській області було видано 3040 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 2265 ліцензій на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами.

Анульовано за вказаний період 318 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 329 - тютюновими виробами.

Призупинено за несвоєчасну сплату 321 ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 212 - тютюновими виробами.

За січень-грудень минулого року за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами платники Чернігівщини сплатили до бюджету 13 млн. 894,7 тис. грн.

Законодавчі зміни сприяють, щоб ринок праці став прозорішим

Протягом минулого року підрозділи доходів і зборів з фізичних осіб перевірили 145 суб’єктів господарювання щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування при виплаті заробітної плати та інших доходів громадянам.

Як повідомила заступник начальника управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області Наталя Кузнецова, за результатами проведених перевірок донараховано сплатити до бюджету понад 15 мільйонів 690 тисяч гривень. З них 13 мільйонів 160 тисяч гривень – податку на доходи фізичних осіб, 2 мільйони 530 тисяч гривень – єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Є сподівання, що цього року ринок праці буде прозорішим. Цьому сприяють законодавчі зміни, що набули чинності з 1 січня 2016 року. А саме, для роботодавців, фізичних осіб-підприємців та тих, хто займається незалежною професійною діяльністю, ставка ЄСВ зменшена до 22 відсотків.

Щоб уникнути штрафів – дотримуйтесь вимог законодавства

Протягом 2015 року фахівці відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Головного управління ДФС у Чернігівській області провели 120 перевірок суб’єктів господарювання щодо дотримання законодавства на ринку алкогольної та тютюнової продукції.

Як повідомив начальник відділу Ігор Пирог, під час перевірок встановлено 113 порушень. Зокрема, виявлено 25 випадків зберігання алкогольних напоїв або тютюнових виробів у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру, 28 – зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку, 5 – роздрібної торгівлі алкогольними напоями за відсутності ліцензії , 26 – реалізації алкогольних напоїв за цінами. нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни, 3 - реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, 2 – продажу алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці без статусу закладу громадського харчування , 2 – реалізації тютюнових виробів за ціною, вищою від максимальних роздрібних цін на такі тютюнові вироби встановлені виробником або імпортером таких тютюнових виробів, 22 – інші порушення.

Порушники оштрафовані на суму понад 1 млн. 791 тисяч гривень.

Щоб ринок праці став прозорим відтепер зацікавлені і працівники, і роботодавці

Під час проведення документальних перевірок актуальним є питання повноти та своєчасності перерахування до бюджету утриманого із заробітної плати працівників та інших доходів податку з доходів фізичних осіб. Саме такі факти протягом минулого року виявлені під час проведення 38 документальних перевірок суб’єктів господарювання. Відтак донараховано сплатити до бюджету більше 11 мільйонів 410 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб та 467 тисяч гривень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Як повідомила заступник начальника управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДФС у Чернігівській області Наталя Кузнецова, працівники фіскальної служби Чернігівщини посприяли в офіційному оформленні трудових відносин з 3589 найманими працівниками, до державної реєстрації залучено 1030 осіб. Завдяки цим заходам до бюджету додатково спрямовано 2 мільйони 249 тисяч гривень податків.

Податківці і у подальшому систематично проводитимуть заходи, спрямовані на упередження використання праці без оформлення трудових відносин. Аналіз податкової звітності допомагає визначити ризики наявності неоформленої найманої праці. Приміром, види діяльності суб’єкта господарювання, обсяги робіт, кількість найманих працівників дозволяють побачити наскільки роботодавець прозоро веде бізнес. Вивчається й інформація, яка надходить від інших органів влади.

Втім, цьогорічні законодавчі зміни спонукатимуть роботодавців офіційно укладати договори з найманими працівниками. Адже з 1 січня 2016 року фізичні особи-підприємці та ті, хто займається незалежною професійною діяльністю, сплачують єдиний соціальний внесок за ставкою 22 відсотки.

Офіційно працювати і прозоро отримувати зарплату зацікавлені й працівники, адже такі умови працевлаштування є гарантією їхнього соціального захисту та майбутнього пенсійного забезпечення.

Співробітники Чернігівської митниці ДФС протягом минулого року припинили 593 порушення митних правил на суму 41,9 млн. грн.

Протягом 2015 року співробітниками Чернігівської митниці ДФС порушено 593 справи про порушення митних правил. Вартість предметів правопорушення становить 41,9 млн. грн. Про це повідомив начальник Чернігівської митниці ДФС Олександр Шавлак.

Продовжується тенденція у частині збільшення кількості справ про порушення митних правил та вартості вилучених предметів. У порівняні з позаминулим (2014) роком кількість справ збільшилася на 35, а вартість предметів - на 31,2 млн грн.

Серед вилучених предметів правопорушення найбільшу вартість мають промислові товари, сировина й матеріали – 38,1 млн. грн, транспортні засоби - 3,6 млн. грн., продовольчі товари та сільгосппродукція - 60 тис. грн., валютні цінності - 43 тис. грн.

Декларація про минулорічні доходи громадян заповнюється з податку на доходи фізичних осіб та військового збору

З 1 січня стартувала кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2015 року. Про її особливості йшлося під час прес-конференції, яка відбулася в Головному управлінні ДФС у Чернігівській області.

Обов’язково подати декларації про майновий стан мають ті громадяни, які отримували доходи, що підлягають оподаткуванню, але з яких податок не утримувався, - зазначив начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Андрій Шалигін.

Зокрема, такими є:
- доходи від осіб, які не є податковими агентами;
- доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна;
- доходи від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм);
- інвестиційний прибуток;
- вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна;
- іноземні доходи.

Також обов’язково необхідно подати декларацію у разі отримання заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород від двох і більше податкових агентів тощо.

Особливістю цьогорічної кампанії є те, що минулорічні доходи та майновий стан громадянам потрібно декларувати за новою формою декларації. При її заповненні платники декларуватимуть доходи та розраховуватимуть податкове зобов’язання не лише з податку на доходи фізичних осіб, але й з військового збору.

Податкова декларація за 2015 рік подається до 1 травня.

Метою декларування доходів фізичних осіб є як сплата податку до бюджету так і надання громадянам податкової знижки, тобто повернення надмірно сплаченого минулого року із заробітної плати податку на доходи фізичних осіб.

До податкової знижки можна включати такі витрати:
- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання;
- частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом;
- пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;
- страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;
- витрати на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- витрати на оплату державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;
- сума коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу;
- витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла.

Скористатися правом на податкову знижку громадяни зможуть упродовж усього року.

Під час прес-конференції журналісти отримали вичерпні відповіді на всі поставлені запитання.

Актуальні питання кампанії декларування доходів, отриманих у 2015 році

В Головному управлінні ДФС у Чернігівській області відбулась прес-конференція з питань декларування доходів громадян. З журналістами зустрічався начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Андрій Шалигін. Він повідомив наступне.

З 1 січня 2016 року стартувала кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2015 року.

Обов’язок щодо подання декларації про майновий стан і доходи передбачений для тих громадян, які отримували доходи, що підлягають оподаткуванню, але з яких податок не утримувався.

Зокрема до таких доходів відносяться:
- доходи від осіб, які не є податковими агентами;
- доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна;
- дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм);
- інвестиційний прибуток;
- вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна;
- іноземні доходи.

Також, обов’язкове подання декларації у разі отримання громадянином доходів у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород від двох і більше податкових агентів тощо.

Особливістю цьогорічної кампанії є те, що минулорічні доходи та майновий стан громадянам потрібно декларувати за новою формою декларації про майновий стан і доходи, яка затверджена наказом Мінфіну від 02.10.2015 №859, який містить Інструкцію щодо її заповнення.

При заповненні нової форми звітності платники декларуватимуть доходи та розраховуватимуть податкове зобов’язання не лише з податку на доходи фізичних осіб, але й з військового збору.

Податкова декларація за 2015 рік подається до 1 травня 2016 року.

Метою декларування доходів фізичних осіб є не лише сплата податку до бюджету, а й надання платникам податків податкової знижки, тобто повернення надмірно сплаченого з їх заробітної плати в минулому році податку на доходи фізичних осіб.

Скористатися правом на податкову знижку громадяни зможуть упродовж усього 2016 року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом минулого року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема:
- квитанціями;
- платіжними дорученнями;
- фіскальними або товарними чеками;
- прибутковими касовими ордерами;
- меморіальними ордерами тощо.

За 2015 рік до податкової знижки можна включати такі витрати:
- частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом;
- пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям ;
- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання; - страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;
- витрати на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- витрати на оплату державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;
- сума коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу;
- витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Подати декларацію можна на паперових носіях, надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Також можна подати в електронному вигляді через інформаційний портал державної фіскальної служби України з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису.

Щодо застосування спрощеної системи оподаткування в 2016 році

За останні дні до Державної фіскальної служби України надійшло чимало звернень від платників податків щодо застосування спрощеної системи оподаткування в 2016 році та тлумачення змін, внесених Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», який набрав чинності з 1 січня 2016 року.

У зв`язку з цим ДФС переглянула лист від 18.01.2016 №1527/7/99-99-17-02-02-17 «Про окремі зміни у законодавстві щодо спрощеної системи оподаткування», внаслідок чого до листа внесено наступні зміни:
«Суб’єкти господарювання - фізичні особи - платники єдиного податку, які в 2015 році отримали доходи понад 5 млн. грн., але не перевищили обсяг доходу 20 млн. грн., не втрачають право застосовувати спрощену систему оподаткування в 2016 році.
Водночас, якщо фізичні особи – підприємці, які застосовують спрощену систему оподаткування протягом 2016 року, отримають доходи обсягом більше 5 млн. грн., такі платники будуть зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, в якому відбулося таке перевищення».

Рішення прийнято на підставі ч. I ст. 58 Конституції України , якою передбачено, що закони та інші-нормативно правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи. А також відповідно до п. 56.21 ст. 56 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у разі, коли норма Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Такий самий підхід застосовується і для платників єдиного податку третьої групи – юридичних осіб.

Власникам землі та землекористувачам!
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2015 рік

Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру на виконання пункту 289.3 статті 289 Податкового кодексу України листом від 11.01.2016р. № 6-28-0.22-201/2-16 повідомляє.

За інформацією Державної служби статистики України, індекс споживчих цін за 2015 рік становив 143,3%.

Враховуючи це, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті Податкового кодексу України, станом на 1 січня 2016 року становить 1,433.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять:
1996 рік - 1,703, 1997 рік - 1,059, 1998 рік - 1,006, 1999 рік - 1,127, 2000 рік - 1,182, 2001 рік - 1,02, 2005 рік - 1,035, 2007 рік - 1,028, 2008 рік - 1,152, 2009 рік - 1,059, 2010 рік - 1,0, 2011 рік - 1,0, 2012 рік - 1,0, 2013 рік - 1,0, 2014 рік - 1,249, 2015 рік - 1,433. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.

Разом з тим, відповідно до пункту 6 підрозділу 6 Перехідних положень Податкового кодексу України (в редакції Закону України від 24.12.2015 № 909 - VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році») встановлено, що індекс споживчих цін за 2015 рік, що використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів), застосовується із значенням 120 відсотків.

Враховуючи викладене, значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей, пасовищ та перелогів) за 2015 рік становить 1,2.

Особливості справляння орендної плати за землю

Державна фіскальна служба України з метою забезпечення дотримання вимог чинного податкового законодавства в частині справляння орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності повідомляє.

Орендні відносини в Україні регламентуються, зокрема, Земельним кодексом України, Законом України від 06 жовтня 1998 року №161-XIV "Про оренду землі", а порядок справляння орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності - Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

Згідно з пунктом 288.4 статті 288 ПКУ у договорі оренди визначаються розмір та умови внесення орендної плати. Річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків та не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі cпір вирішується в судовому порядку.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їx розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форму надання інформації затверджено наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2015 р. №783 «Про затвердження форми Переліку орендарів, з якими укладено договори оренди землі державної або комунальної власності».

Головне управління ДФС в області - на Ремісничій

Згідно з Розпорядженням Міського голови від 24 грудня 2015 року № 308-р перейменовані деякі вулиці Чернігова. Серед них - і вулиця Комсомольська, на якій розташоване Головне управління фіскальної служби у Чернігівській області.

Тож звертаємо увагу, що нова адреса Головного управління ДФС у Чернігівській області: вулиця Реміснича, 11.

Всеукраїнський семінар - форум - 12 лютого 2016року

Головне управління ДФС у Чернігівській області повідомляє, що ДП «Сервісно- видавничий центр» за участі фахівців ДФС – 12 лютого 2016 року у м. Києві відбудеться Всеукраїнський семінар - форум для платників податків з метою роз’яснення суб’єктам господарювання щодо змін до податкового законодавства у зв’язку з прийняттям Закону України від 24 грудня 2015р. №909- VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році».

Тема семінару : «Офіційно про податкові новації -2016».

За докладнішою інформацією звертайтеся до директора філії ДП «Сервісно-видавничий центр» у Чернігівській області Жабинець Ніни Михайлівни, тел. 675-094.

Про зміни в оподаткуванні ПДВ сільгоспвиробників

З 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24.01.2015 №909-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році”, який вніс зміни в оподаткуванні податком на додану вартість суб’єктів господарської діяльності, які застосовують спеціальний режим оподаткування у сфері сільського господарства.

Так, залежно від операцій, які здійснюють сільськогосподарські підприємства – суб’єкти спеціального режиму, позитивна різниця між податковими зобов’язаннями та податковим кредитом звітного періоду, розподіляється та перераховується до Державного бюджету України та на спеціальні рахунки сільгоспвиробників, які відкриті ними в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у таких співвідношеннях (п.209.2 ст.209 ПКУ):
за операціями із сільськогосподарськими товарами/послугами (крім зернових і технічних культурта продукції тваринництва) – 50 відсотків до державного бюджету, решта 50 відсотків – на спецрахунки;
за операціями із зерновими і технічними культурами – 85 відсотків до державного бюджету, 15 відсотків – на спецрахунки;
за операціями з продукцією тваринництва – 20 відсотків до державного бюджету, 80 відсотків – на спецрахунки.

Для забезпечення розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спеціальні рахунки, сільськогосподарським підприємствам, які станом на 01.01.2016 були зареєстровані суб’єктами спеціального режиму оподаткування, Державна казначейська служба України в доповнення до вже відкритих суб’єктам спецрежиму рахунків, на які перераховуються кошти для розрахунків з бюджетом (3751) та для перерахування коштів на спеціальні рахунки (3752), відкрила три додаткові рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ для кожної з вищезазначених операцій:
рахунки 3753 (призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання сільськогосподарських товарів/послуг);
рахунки 3754 (призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання зернових та технічних культур);
рахунки 3755 (призначені для перерахування коштів до Державного бюджету України та на їх спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, для здійснення операцій з постачання продукції тваринництва).

Сільськогосподарські підприємства зараховують кошти на власні рахунки в системі електронного адміністрування ПДВ (3753, 3754, 3755). Зараховані сільгоспвиробниками кошти на електронні рахунки 3753, 3754, 3755 автоматично протягом наступного операційного дня за днем, в якому вони надійшли на такі рахунки, перераховуються органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на рахунки 3751 та 3752 у розмірах, що встановлені пунктом 209.2 статті 209 ПКУ.

Для реєстрації в ЄРПН податкових накладних, які складені сільгоспвиробниками з 01.01.2016, та для сплати сум ПДВ до бюджету, а також на спеціальні рахунки при здійсненні, починаючи з 01 січня 2016 року, операцій з постачання сільгосппродукції сільськогосподарські товаровиробники повинні перерахувати необхідні кошти на додаткові електронні рахунки, відкриті для здійснення відповідного виду операцій.

Для визначення рахунку, на який необхідно перераховувати кошти, слід враховувати, що згідно з пунктом 209.19 статті 209 Податкового кодексу з метою застосування пункту 209.2 і підпункту 209.15.1 пункту 209.15 ПКУ:
зернові культури - зернові культури товарних позицій 1001 - 1008 згідно з УКТ ЗЕД;
технічні культури - технічні культури товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД;
продукція тваринництва - продукція товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД.

Встановлений Податковим кодексом порядок перерахування коштів на електронні рахунки, з електронних рахунків на спеціальні рахунки сільськогосподарських товаровиробників та до Державного бюджету застосовуються до операцій з постачання сільськогосподарської продукції, що здійснюються починаючи з 01.01.2016 року.

Кошти, які необхідні для забезпечення реєстрації складених у 2015 році податкових накладних, які реєструються в ЄРПН після 1 січня 2016 року, перераховуються на додаткові електронні рахунки (3752), які були відкриті сільгосппідприємствам у 2015 році. Якщо за результатами останнього звітного періоду 2015 року в податковій звітності з ПДВ (0121-0123) визначено суми для перерахування на спеціальний рахунок, і такі суми не було перераховано на додатковий електронний рахунок, або було перераховано не в достатньому розмірі, суми податку, необхідні для перерахування на спеціальний рахунок за результатами подання звітності, також перераховуються на додаткові електронні рахунки (3752), які відкриті сільськогосподарським товаровиробникам у 2015 році.

Декларація про минулорічні доходи громадян заповнюється з податку на доходи фізичних осіб та військового збору

З 1 січня стартувала кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2015 року. Про її особливості йшлося під час прес-конференції, яка відбулася в Головному управлінні ДФС у Чернігівській області.

Обов’язково подати декларації про майновий стан мають ті громадяни, які отримували доходи, що підлягають оподаткуванню, але з яких податок не утримувався, - зазначив начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб Андрій Шалигін.

Зокрема, такими є:
- доходи від осіб, які не є податковими агентами;
- доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна;
- доходи від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм);
- інвестиційний прибуток;
- вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна;
- іноземні доходи.

Також обов’язково необхідно подати декларацію у разі отримання заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород від двох і більше податкових агентів тощо.

Особливістю цьогорічної кампанії є те, що минулорічні доходи та майновий стан громадянам потрібно декларувати за новою формою декларації. При її заповненні платники декларуватимуть доходи та розраховуватимуть податкове зобов’язання не лише з податку на доходи фізичних осіб, але й з військового збору.

Податкова декларація за 2015 рік подається до 1 травня.

Метою декларування доходів фізичних осіб є як сплата податку до бюджету так і надання громадянам податкової знижки, тобто повернення надмірно сплаченого минулого року із заробітної плати податку на доходи фізичних осіб.

До податкової знижки можна включати такі витрати:
- сума коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання;
- частина суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом;
- пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;
- страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;
- витрати на оплату допоміжних репродуктивних технологій;
- витрати на оплату державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;
- сума коштів, сплачених у зв'язку з переобладнанням транспортного засобу;
- витрати на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла.

Скористатися правом на податкову знижку громадяни зможуть упродовж усього року.

Під час прес-конференції журналісти отримали вичерпні відповіді на всі поставлені запитання.

На Чернігівщині найвідчутніше наповнюють бюджети підприємства промисловості

Як зазначила в.о. начальника Головного управління ДФС у Чернігівській області Ніна Соловей, за минулий рік найбільший внесок у наповнення бюджетів усіх рівнів забезпечили підприємства промисловості – 34,9 відсотка від загальної суми податків та зборів. Вони перерахували до державної скарбниці 1 млрд. 460,9 млн. грн.

Добувна і обробна промисловості, як і в попередні роки, залишаються лідерами у формуванні доходів зведеного бюджету. Їх внесок становить відповідно 17,4 відсотка (731,1 млн.грн) та 11,1 відсотка (463,4 млн.грн). Підприємства, які займаються виробництвом та розподіленням газу, води та електроенергії, до зведеного бюджету забезпечили 266,5 млн.грн (їх частка становить 6,4 відсотка). Сфера торгівлі та громадського харчування сплатила 438 млн.грн податків (10,4 відсотка).

Сільське господарство забезпечило 13 відсотків загальнообласної суми, перерахувавши до бюджетів 542,6 млн.грн. Варто зазначили, що аграрники користувалися пільгами - законодавство передбачило для них спецрежим в оподаткуванні (за 9 місяців минулого року сума пільг становила більше 420 млн.грн).

Сфера державного управління, освіта та охорона здоров’я сплатили 724,3 млн.грн (17,3 відсотка).

Внесок інших галузей у наповнення бюджетів менш вагомий: лісове господарство – 4,8 відсотка (199,6 млн.грн), транспорт та зв'язок – 3 відсотки (124,8 млн.грн), будівельники – 2,1 відсотка (87,9 млн.грн).

Всі галузі, крім добувної промисловості, минулого року перерахували до бюджетів відчутно більші суми, ніж у 2014 році.

За рішеннями судів на Чернігівщині у порушників митних правил конфісковано товарів на суму 10,9 млн. грн.

У Чернігівській митниці ДФС повідомили, що за січень-грудень 2015 року митниками направлено на розгляд до судів 394 справи про порушення митних правил на загальну суму близько 39,3 млн.грн.

За результатами їх розгляду судами застосовано конфіскацію безпосередніх предметів правопорушення на суму 10,9 млн. грн. (у 2014 році – 3,1 млн. грн.), накладено штрафів на суму 10,8 млн. грн. (у 2014 – 3,2 млн. грн.) та стягнуто 388 тис. грн. штрафів (у 2014 – 218 тис. грн.).

Начальник митниці Олександр Шавлак повідомив, що безпосередньо митницею розглянуто 181 адмінсправу (у 2014 – 175). На порушників накладено штрафів у розмірі близько 1,5 млн. грн. (у 2014 – 1,2 млн. грн.), з яких стягнуто та перераховано до Держбюджету 949 тис. грн. (у 2014 – 713 тис. грн.).

Про нарахування ЄСВ за минулі періоди

У зв’язку зі змінами в оподаткуванні з 01 січня 2016 року Державна фіскальна служба України листом від 22.01.2016 р. № 2074/7/99-99-17-03-01-17 роз’яснила питання щодо нарахування ЄСВ за минулі періоди, а саме нарахування лікарняних, нарахованих у 2016 році за період 2015 року та відпускних, нарахованих у грудні 2015 року за період січня 2016 року.

Відповідно до внесених змін єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі єдиний внесок) для платників, зазначених у статті 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної бази нарахування єдиного внеску, диференційовані ставки єдиного внеску залежно під класу професійного ризику виробництва відсутні.

Частиною четвертою статті 9 Закону № 2464 визначено, що обчислення єдиного внеску за минулі періоди здійснюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку нараховується єдиний внесок.

З огляду на вищевикладене, єдиний внесок на суми перехідних лікарняних за період 2015 року нарахованих платником у січні 2016 року, обчислюється виходячи з розміру єдиного внеску, що діє на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної платті (доходу), на яку відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок у розмірі 22 відсотки.

Перехідні відпускні, нараховані у 2015 році за період, який припадає на січень 2016 року, перерахунку не підлягають.

Малий та середній бізнес на Чернігівщині збільшують суми сплачених податків

Останнім часом на Чернігівщині внесок малого та середнього бізнесу у наповнення бюджетів стає все відчутнішим. Як повідомила в.о. начальника Головного управління ДФС у Чернігівській області Ніна Соловей, минулого року ця категорія платників сформувала майже половину місцевого бюджету.

Від малих підприємств та суб’єктів господарювання-фізичних осіб до бюджетів усіх рівнів надійшло майже 780 млн.грн (18,6 відсотка загальної суми надходжень). У тому числі до місцевих бюджетів вони перерахували 492,7 млн.грн (24 відсотки від загальної суми мобілізованих коштів).

Порівняно з 2014 роком сума податків, сплачених малим бізнесом, збільшилася в 1,3 раза, а їх питома вага у наповненні місцевих бюджетів зросла з 22,5 до 24 відсотків.

Зокрема, від підприємців надійшло 213,3 млн.грн (10,4 відсотка загальної суми), від юридичних осіб-суб’єктів малого бізнесу – 279,4 млн.грн (13,6 відсотка).

Підприємства середнього бізнесу минулого року сплатили до бюджетів усіх рівнів 1млрд. 77,7 млн.грн (25,7 відсотка загальної суми). В тому числі місцеві бюджети вони поповнили на 518,2 млн.грн - забезпечили більше чверті надходжень.

Переглядів:238